Hjælp til internet.

• OK - nu har jeg lige afinstalleret Windows Vista pga. dårlig ydelse i spil + crash og andre småting. Jeg har i stedet installeret en fresh XP Professionel.

Allerede 2 min. efter installationen er jeg løbet ind i et mindre problem. Jeg kan ikke oprette noget netværk?

Vi benytter os her i huset, af en switch.

Jeg plejer bare at vælge "konfigurer et hjemme- eller mindre kontornetværk" og "Computeren har forbindelse til Internettet gennem en anden computer på netværket eller gennem en lokal gateway".

Det kan jeg også sagtens, men jeg kan bare ikke komme på internettet - og det "sjove" er, at der ikke er noget LAN-forbindelse's ikon i mappen "Netværksforbindelser".

Nogen der har en idé til hvad problemet kan skyldes?

Originally posted by Bubbi
    Er driverne til netkortet installeret ?

Nej - det har aldrig været nødvendigt før? Hm, det er vidst et 1394-netværkskort.

Skal man hente dem på en hjemmeside først og installere eller hvordan?

Originally posted by Huba_99

Nej - det har aldrig været nødvendigt før? Hm, det er vidst et 1394-netværkskort.

Skal man hente dem på en hjemmeside først og installere eller hvordan?

Det er nu nok ikk et 1394 kort - det plejer at være firewire eller anden form for port til eksterne ting...

Desuden bruger i nok ikk switch - da der, afaik, ikk det ikk er muligt at få en switch til at route - derimod har nu nok en Router..:)

2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

• Yiiiihar - fik det til at virke ved at hente drivers fra bundkortsproducentens hjemmeside! Tusind tak!! Endelig tilbage til XP - langt væk fra Vista!!