Vildeste køling?

Originally posted by hot_fifty
    ja det er hans. Det er nødvendigt hvis man vil oc meget og stabilt. Blæsere gav langt bedre temps

Det er jeg ikke i tvivl om, men en triple radiator med 3 blæsere ville også kunne gøre det:).. Den radiator der synes jeg kun burde bruges til passiv køling.. Det er jo sindsygt med 9 blæsere:D

• nej nej. 9 blæsere gør jo at man kan kører med færre RPM end med 3 og opnå samme køling. Han har godt overclocket 8800GTX og C2D. Tripple ville kunne klare det men nok lidt mere noisy, men så er han jo også klar til QuadCore:))

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by DeH

Hvad er det for noget vrøvl?:)
    Man bruger helium til nedkøling af ældre typer superledere, og det fungerer skam udemærket. Helium er flydende ved 1atm. tryk og 4kelvin så vidt jeg husker, men kun fast ved 20atm. tryk og ~1kelvin.. Så det er skam ikke noget problem da det skal være flydende:)
    Hvis du hentyder til coldbugs, så aner jeg ikke om Intels kan klare -269 grader, men mon ikke?.. De har jo ikke coldbugs ved LN2 køling :idea:

Der er så bare det, at det ikke er lige så godt til at optage varme som ln2 er. Så ved høj varme afgivelse er ln2 stadig bedre.

Originally posted by DeH

Det er jeg ikke i tvivl om, men en triple radiator med 3 blæsere ville også kunne gøre det:).. Den radiator der synes jeg kun burde bruges til passiv køling.. Det er jo sindsygt med 9 blæsere:D

Passivt med mit OC, dream on :))..

.. det er prøvet - vandtemp overskrev 60C, så kan du selv gætte dig til temps på CPU & GPU.. Og ja, det er min egen ;).. Alle blæsere kører @ 5V, så det, der larmer mest, er pumpe og HDer :)..

EDIT: Og med re-lapped CPU ligger temp på 22C idle, hvis 8800GTX er koblet fra :P

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Rettet en gang, sidst af Dare_Devil ().