Så fik vi sgu købt Digicam

• Så faldt købet på et FujiFilm Finepix S5700. Det var hvad budgettet kunne blive til, ud fra de krav vi stillede om features, størrelse osv.

Må sige, i betragtning af at vi (kæresten og jeg) kun havde set det på nettet, uden at have det haft i hånden først, er jeg meget imponeret over det. Fik det først igår aftes, så det er begrænset, hvad vi har nået af skyde af seriøse billeder. Men der skal da nok komme et par stykker.

For det første synes jeg vægten er lille og så ligger det ufatterlig godt i hånden med det greb. Skærmen er pænt stor og menüerne enkle at gå til. Dog savner jeg lidt en anden knapudformning. Synes ikke de er lavet videre genialt.

Zoomfunktionen er helt i top - 10X optisk og 4 gange digital. Autofokus er hurtig i forhold til mit gamle lommekamera, så det glæder mig, at det ikke er noget irritationsmoment.

Macro og supoermacrofunktionen imponerer mig. Nu skal jeg bare forsøge at finde et passende motiv med 1 cm's afstand. Synes virkelig man får detaljer med.

Det eneste jeg savner i dette er en continues shooting, som jeg havde på et Sony lommekamera, hvor det en serie billeder > 1 sekund.

Andre der ligger inde med sådan ét apparat, som har lyst til at dele deres oplevelser med apparatet, og hvordan vi får mest mulig glæde ud af det.