Flaskehalsen?

• Hehe, jeg er virkelig noob til OC - hvad mener du, når du skriver det, jeg har markeret med fed?

• Ahh. Det er grafikkortets clock frekvens - jo højere desto hurtigere. 8800GTS kører std. 500Mhz på core (Grafikkort chippen) og 1600MHz på Memory. Når jeg skriver 600/1800 mener jeg at du snilt kan overclocke dit kort fra 500@600 på core og fra 1600@1800 på memory.

NB: Hvis du bruger nyeste ATI tool kan du sætte den til at finde "Max core frekvens" samt "Max mem frekvens". Måske fortsætter den med at stige til computeren fryser, men hold øje med hastigheden den frøs ved og test ved lidt lavere mhz næste gang - fx 15 mhz lavere...

EDIT: Forresten vil hastigheden for memory vise 800MHz i ATITool - dette skal du ikke lade dig forvirre af eftersom det er DDR og skal ganges med 2 - deraf 1600Mhz. Dette forekommer ikke ved core...

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

Rettet en gang, sidst af Søndergård ().

• :D

Originally posted by Søndergård
    Ahh. Det er grafikkortets clock frekvens - jo højere desto hurtigere. 8800GTS kører std. 500Mhz på core (Grafikkort chippen) og 1600MHz på Memory. Når jeg skriver 600/1800 mener jeg at du snilt kan overclocke dit kort fra 500@600 på core og fra 1600@1800 på memory.

NB: Hvis du bruger nyeste ATI tool kan du sætte den til at finde "Max core frekvens" samt "Max mem frekvens". Måske fortsætter den med at stige til computeren fryser, men hold øje med hastigheden den frøs ved og test ved lidt lavere mhz næste gang - fx 15 mhz lavere...

EDIT: Forresten vil hastigheden for memory vise 800MHz i ATITool - dette skal du ikke lade dig forvirre af eftersom det er DDR og skal ganges med 2 - deraf 1600Mhz. Dette forekommer ikke ved core...

Ok, tak for info - fedt nok! :D

Ok, må jeg begynde at rode lidt med - men der er ingen fare, når man trykker "Max core frekvens"? Er lidt bange for at brænde ting af :) Der handler vel bare om at finde det punkt, hvor det yder bedst, men samtidig er stabilt, ikke?

Jeg tænker på, skal jeg sætte ny GFX-køler på, hvis jeg overclocker grafikkortet?