Computer Problem

  • Hej alle.


    Her for nylig ville jeg reparere mit Windows XP ved hjælp af guiden i Windows. Jeg gik i gang, og efter noget tids installation gik det galt. Den sagde at jeg skulle genstarte computeren, som jeg selvfølgelig gjorde, men jeg kom aldrig ind i Windows igen. Problemet er at den genstarter hele tiden. Når jeg tænder den, kommer der tre forskellige skærme op.


    1. Energy Star, CPU Clock Frequency osv.
    2. Verifying DMG Pool Data (Mere kan jeg ikke nå at læse :)))
    3. Og der hvor problemet er: Skærmen hvor du vælger om du vil starte Windows i Fejlsikret tilstand eller Normal tilstand osv. Når jeg kommer hertil, fryser skærmen. Jeg har prøvet med tre forskellige tastaturer, hvor jeg har genstartet computeren efter hver tilslutning. Der går 30 sekunder, og computeren genstarter, og så er jeg ved punkt 1 igen.


    Så mine spørgsmål er: Hvad er der sket? Hvordan ordner jeg det? Hvilken del af computeren er der noget galt med? (CPU, bundkort, RAM, Harddisk osv.) Og hvis en af disse er gået i stykker, skal jeg så købe en ny eller kan jeg selv ordne det? Og til sidst: Hvordan ved jeg hvilken ny del der passer til netop min computer?


    Håber I kan hjælpe. Hvis i kan ville det være megafedt! 8) :rules:



    :9xo

  • Jeg tror ikke der er noget som er istykker.
    Har selv oplevet det. Kan ikke huske hvordan jeg fixede det.


    Hvis ikke data er vigitige for dig så formater og reinstaller windows, hvis de er, så prøv at kør en scandisk. Hvis heller ikke dette virker, så pil harddisken ud og sæt den i en anden pc, og red de filer du vil gemme og formater.


    Hvis ikke det virker, så gå udenfor, tag en kæp, kast den så langt du kan, og gå derefter ind og prøv igen. Man ved aldrig med hardware... :))

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Altså.. Alle vigtige data tog jeg ud før jeg prøvede at reparere Windows (for en sikkerheds skyld :p). Men hvordan skal jeg formatere når jeg overhovedet ikke kan noget? Skal jeg sætte Windows-cden i?


    Og hvad er 'scandisk'`? :))


    Prøver det med kæppen.. XD

  • vis det er en helt ny hd skal du bare sætte xp cd'en i og installere det
    men vis det er en gammel hd skal du ind i bios og sætte cd/dvd drev til at boote først og så installere xp


    Men vis det ikke virker så er det et godt råd det med kæppen

  • Quote

    Originally posted by Vu0hi
    Altså.. Alle vigtige data tog jeg ud før jeg prøvede at reparere Windows (for en sikkerheds skyld :p). Men hvordan skal jeg formatere når jeg overhovedet ikke kan noget? Skal jeg sætte Windows-cden i?


    Og hvad er 'scandisk'`? :))


    Prøver det med kæppen.. XD


    Ja du sørger for at din pc er sat til at boote fra cd. Det gør du i bios under noget der hedder boot priority eller lign.
    Så sætter du cd'en i og trykker på en tast når den beder om det. Så går installationen i gang.


    Scandisk er et program der scanner din harddisk for fejl, og retter dem. For eksempel kan dit problem være en fejl i boot record(tror jeg nok det hedder), som scandisk i fleste tilfælde kan reparere, og så er den skid slået.


    Man kører scandisk ved at starte windows installationen, og når den så siger at der allerede er styresystem på pcen kan du trykke "r". Så genstarter den i dos hvor du skriver: "chkdsk.exe /r"

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Bare følg den guide du er i gang med...på et tidspunkt spørger den om du vil formatere...

    Asus P5Q Pro - Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz @ 3,4 Ghz
    Water Cool: XSPC X2O Kit - X2O VGA Block - Innovatek Special 10/8mm - EnzoTech BMR-C1 - Scythe S-Flex SFF21D
    2 X 2GB Corsair XMS2-DHX PC2-6400 800 mhz - Asus 9600GT 1Gb
    Hauppage MCE 150 - NorthQ 500S Giant Thunder
    80Gb Samsung SATA (System) - 2X400Gb Samsung SATA Raid (Data)
    Cooler Master Centurion 590 - MS Vista Home Premium 64-bit


  • Hvad virkede? det med kæppen?

    / OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

  • Quote

    Originally posted by |Mojo|Jojo|
    Jeg tror ikke der er noget som er istykker.
    Har selv oplevet det. Kan ikke huske hvordan jeg fixede det.


    Hvis ikke data er vigitige for dig så formater og reinstaller windows, hvis de er, så prøv at kør en scandisk. Hvis heller ikke dette virker, så pil harddisken ud og sæt den i en anden pc, og red de filer du vil gemme og formater.


    Hvis ikke det virker, så gå udenfor, tag en kæp, kast den så langt du kan, og gå derefter ind og prøv igen. Man ved aldrig med hardware... :))


    Hva ska han bruge kæppen til hvis han skal kaste den :)) :crazyeyes:
    Jeg ville sætte den til en anden pc og så ryde op på disken og formatere den på den anden pc, og så sætte den tilbage.


    EDIT: Læste ikke så langt, men dejligt du er kommet videre.


    Mvh Mads :T