Nyt camera, og dertil hørende udstyr:)

• Så var det tid til at få opgraderet mit Canon 10D til et Eos 400D!

Jeg har samtidig bestilt en Sigma 18-125mm linse - idet jeg skal have en all around linse med på ferie, plus at den lå i mit prisleje.

Men jeg skal til at bestille memory kort nu. Regner med 2 gb er nok, men hvor meget har det at skulle have sagt om man bestiller de billige - eller de dyre?

Altså hastigheden på dem?

• Tillykke.

Det går an på om du fylder bufferen. Altså om du tit bare holder skyde knappen i bund. Hvis du kun tage et billede af gangen så kan du reelt bare købe de billigste. Hvis du derimod tager mange sport/action billeder hvor du fyre løs, så skal du op at have Ultra2, da der er minimal forskel på ultra og extreme på et 400D.

Syntes du skal overveje 4 gb. De koster jo 500 kr for et ultra på befro.dk det køber jeg altid mine da jeg kan afhente dem.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

Rettet en gang, sidst af celfa ().

Originally posted by Lecter
    Mine pressefotografvenner bruger kun 1 og 2GB kort - og så bare flere af dem. For hvis nu der er et, der crasher, så har man minimeret sit tab.

'

Må nok også indrømme at jeg efterhånden syntes det er gammel mands tænkning. Der var engang, men et godt cf kort i dag dør sgu ikke med mindre man brænder det af hopper på det drukner det, hænger det og så lige stikker det ned og skyder det.

Nu også mange af dem som burde komme videre fra deres tri-x F8 and be there ide og lige tænke lidt kreativt, de skyder sig selv i foden mange af dem :(

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy