Bittorrent+Router=Dårlig cocktail?

• Hey.
    Jeg sidder med 1 mbit internet. Har aldrig rigtigt gidet at bruge programmet, da jeg ofte henter med max 10 kb/s´, og der næsten altid er direkte download links der gir fuld hastighed.

Men har så prøvet at bruge en switch istedet for den trådløse router jeg normalt bruger, og nu kan jeg pludselig hente hurtig i bittorrent.

Hvordan kan det være min router begrænser hastigheden i Bittorrent?!
    Og hvordan løser jeg dette?

/ OS: Win7 x64 \
    / GFX: PNY GTX570 \
    / PSU: Corsair TX750w \
    / RAM: 2x2 Gb G.Skill Trident \
    / CPU: Intel I7-920 Box-køler \
    / HDD: 240Gb Corsair Force 3 SSD \
    / Lager: 500Gb Western Digital Lagerdisk \
    / Mobo: Asus Rampage II-Extreme Bios v.2101 \

• Det kan ske, at det ikke har noget med hin anden at gøre. Prøv at gå ind i indstillingerne, og se om der er sat limit på den mænde download/upload bittorrent på bruge. hvis der er det, så sæt den op, eller fjern den.

Originally posted by Nithel
    Det kan ske, at det ikke har noget med hin anden at gøre. Prøv at gå ind i indstillingerne, og se om der er sat limit på den mænde download/upload bittorrent på bruge. hvis der er det, så sæt den op, eller fjern den.

Det HAR noget med hinanden at gøre. Har fjernet limit helt, og prøvet 5 forskellige bittorrent klienter, men de opfører sig alle ens.

HAr prøvet at sætte router til og fra masser af gange, og hver gang er det det samme. Ingen router= mere speed :rolleyes:

Originally posted by |Mojo|Jojo|

Det HAR noget med hinanden at gøre. Har fjernet limit helt, og prøvet 5 forskellige bittorrent klienter, men de opfører sig alle ens.

HAr prøvet at sætte router til og fra masser af gange, og hver gang er det det samme. Ingen router= mere speed :rolleyes:

jeg køre med router og bruger port 49152 og har fuld 8064/512 forbindelse i utorrent. har du husket at åbne porten du bruger? ellers kan det være de torrents du henter ik har så høj hastighed j ;)

• Det er fordi du ikke har åbnet for de forskellige porte som du skal bruge. Hvis jeg henter filer med mange seedere, så kan jeg sagtens trække fuld skrald på min forbindelse.

Det er klart at hvis du smider den direkte på din forbindelse, uden at der foregår nogen former for filtrering at det giver dig mere fart end en lukket router, men dette er jo på den anden side også en alvorlig sikkerhedsbrist for dit system.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

Originally posted by ayu
    Det er fordi du ikke har åbnet for de forskellige porte som du skal bruge. Hvis jeg henter filer med mange seedere, så kan jeg sagtens trække fuld skrald på min forbindelse.

Det er klart at hvis du smider den direkte på din forbindelse, uden at der foregår nogen former for filtrering at det giver dig mere fart end en lukket router, men dette er jo på den anden side også en alvorlig sikkerhedsbrist for dit system.

Sikkerhedsbrist?!
    Der har da aldrig været noget galt i at køre uden router, og det bruges da normalt kun til trådløs?

Jeg har jo selv firewall og antivirus på min pc, så kan ikke se hva en router skulle kunne gøre.

Det med åbne og lukkede porte lyder logisk. Har aldrig instillet sådan noget i bittorrent.
    Men hvordan ved jeg hvilken port BT buger? Det eneste jeg kan se i BT angående porte er: "look for available port starting at port:" Og så kan man aktivere UPnP hvad så end det er.

• Router kun til trådløs?

Hvis du kører uden router, så er alle porte åbne, medmindre din ISP har lukket af for noget. En router bruges jo også til at fordele IP'er til flere pc'er på et netværk. Jeg ville aldrig køre uden router, jeg vil selv være herre over hvilke porte jeg har åbne.

Hvad angår porte, så kunne du jo tjekke den klient du nu engang bruger, jeg ved at i utorrent kan man selv konfigurere hvilke porte man ønsker at benytte sig af.

Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

• Jeg kører utorrent og der kan man se hvilken port der anvendes. Den port (eller et pænt område der dækker den port også) kan man så lukke op på sin router.
    En anden ting jeg har oplevet er at hvis jeg har utorrent åben så bliver al anden hastighed på nettet mega langsom. Det kan ordnes ved en patch som ændrer i windåsen (noget med hvor mange samtidige forbindelser der kan køre på en gang)
    http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?pid=187775

kør den patch og genstart...så kører det :))

• Jeg bruger pt. bare Bittorrent's klient, men skal ha en anden, da denne bruger 50mb ram. Og jeg kan ikke se noget som helst om porte i dette.

Prøver med uTorrent. Bruger bittorrent flere porte? eller bare 1?

ayu: Hvad gør det at alle porte er åbne? Zonealarm fortæller mig alligevel om al trafik der finder sted.

Jeg har kørt direkte i internettet siden år 2000, og har ALDRIG haft en virus. Så for mig at se forårsager denne router blot unødig besvær.