Et bud på en core 2 duo maskine

  • Halløj folkens.


    Går og overvejer at samle en ny maskine inden længe, og kunne godt bruge et råd eller to.


    Jeg regner med at det skal være en core 2 duo. Det er ved at være så længe siden jeg har rodet med den slags, at jeg ikke rigtig har styr på sockets, ram osv.


    Det ville være klasse hvis en venlig sjæl ville lave et lille oplæg.


    • min. 2GHz dual core.
    • Skal have 2GB RAM, dual channel.
    • En HDD dertil. Størrelsen er ikke så overvejende vigtig.
    • Lydsvage køleløsninger ved siden af.
    • Udmærket grafikkort. Det behøver ikke nødvendigvis være det aller vildeste, men skal give noget ydelse for pengene.



    Jeg har i forvejen et udmærket kabinet som jeg gerne vil genbruge hvis det er muligt, samt en 550W enermax strømforsyning som heller ikke fejler noget. Det er vist den gamle 20-pin, men man kan vel stadig købe et adapterstik, eller bør jeg investere i ny PSU?


    Maskinen skal være prisbillig. Jeg har ikke brug for det allernyeste, men vil gerne det der bedst kan betale sig at købe lige nu.


    Kabinettet er et thermaltake armor, det skulle vel ikke være en hindring?


    Maskinen skal iøvrigt ikke overclockes, så ingen brug for hurtigere ram end nødvendigt.


    Jeg håber der er et par stykker der vil hjælpe :)

  • Nu skriver du ingen pris, men bare prisbillig så kunne det her være et bud :


    ASRock CONROEXFIRE-ESATA2, I945P, S775
    Kingston DDR2-667, 2x1024MB, CAS 5
    Arctic Cooling Freezer 7 Pro, LGA775
    Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775
    Asus EAX1950PRO/HTDP/256M, 1950Pr0, PCI-E
    WD Caviar 2500AAJS, 250GB, SATAII
    shg PSU Converter Cable 20-24pins
    Pris : 4440 kr + Fragt ( Alt ved SHG )


    Så altså lige umilbart kan man jo samle et fint system for omkring 4,5 kilo ( Samlet meget hurtigt ). Men du skriver fx intet om at du kræver nogle specielle ting som mobo understøtter eller har, måske ingen specielle krav her ?


    Godt nok ikke et DX10 kort, men giver stadig god ydelse for pengene. Dog hvis du kræver mere, kunne man tage et Nvidia 8800GTS 320mb alt efter hvor stort dit budget er ( Koster ca 1 kilo mere end 1950Pro )


    Og lige umilbart uden og vide hvilken model PSU du har, vil jeg mene den fint kan bruges, Enermax plejer ikke være noget skidt.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet 2 gange, sidst af Henrik- ().

  • Mange tak for budet :)


    Ja det var ret åbent, men det ligger nogenlunde i det område jeg gerne vil i nærheden af.


    Mit eneste krav til bundkortet er som sådan at det skal have de mest almindelige ting onboard. Net, lyd osv.


    Tror umiddelbart jeg kunne finde på at tage et 8800GTS istedet, og køre to diske i Raid0 :)

  • Her er en mulighed:
    Alle priserne er afrundet...


    Grafikkort: MSI NX8800GTS - 320MB: Pris = 2000kr


    DVD drev: Samsung SH-S183A (Sort): Pris = 250kr


    RAM: Corsair XMS2 Dominator 2 x 2 GB: Pris = 1800kr


    MOBO: EVGA nForce 680i SLI: Pris = 2000kr


    CPU: Core 2 Duo E6600 2.4 GHz: Pris = 1500


    HDD: WD Raptor WD740ADFD 74 GB: Pris = 1000kr eller hvis du ikke vil have en raptor Seagate Barracuda 7200.10 160 GB: Pris = 400kr


    Og så måske en Zalman køler istedet for den box køler som følger med....


    Ca. pris for alt dette: Med raptor: 8500kr. Uden raptor: 7900kr.
    Håber at du kan bruge noget af det! ;)


    Mvh Flindt_DK

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Glem ikke dioder i 6 forskellige farver. Det er et must hvis du skal være noget nede i klubben.


    Det er rigtigt. Har du iøvrigt fået slukket dem på din Dell? eller står der stadig et blåt skær tværs igennem hele lejligheden? :))

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Det er rigtigt. Har du iøvrigt fået slukket dem på din Dell? eller står der stadig et blåt skær tværs igennem hele lejligheden? :))


    Jeg fandt endelig ud af hvor de skulle slukkes men endnu bedre muligheder dukkede op. Nu lyser det hele orange istedet.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Jeg fandt endelig ud af hvor de skulle slukkes men endnu bedre muligheder dukkede op. Nu lyser det hele orange istedet.


    Smukt, det arbejder vel også bedre sammen med de tribal flame vinyl streamere der skal monteres på den.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Smukt, det arbejder vel også bedre sammen med de tribal flame vinyl streamere der skal monteres på den.


    Ja, der er heldigvis masser af farver at vælge imellem, så uanset hvad der kommer på siden, vil der være et lys der matcher.


    Forresten, så lyser hele lortet blåt når der kommer en ork!

  • Quote

    Skulle man nu af gammel vane få lyst til at bruge kortet til noget og clocke lidt, kan rammene så hænge på?


    Altså hvis du tænker på at OC og stadig bare vil have 2GB ram, tror jeg du vil være bedre tjent med og købe 2x1 GB PC6400 CL4 ram - Mener bla at Kingston har nogle til lige under 1 kilo for sådan et sæt.


    Derudover ser jeg ikke en grund til og betalt 1800 kr for det mobo der, hvis man ikke kræver mere end det umilbart lyder til at du kræver. Et bundkort som kan OC kan godt findes en slat billigere, nu hvor du ønsker en lidt billig pc.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

  • Det EVGa bundkort der, UHM det er bare nice. Det skulle kunne clocke helt sygt, og det har jo ET VÆLD af udvidelses muligheder. Og det kan alt det der, you know..

  • Derfor hører pris billig og et mobo til 1800 kr bare ikke sammen i min verden, men sådan er vi jo forskellige. Umilbart virker det jo ikke til at Carlsen bruger eller har brug for at mobo med 1000 muligheder, og derfor er det IMO da dumt og betale for noget man ikke kommer til og bruge eller har brug for.


    Og hvis man bare vil OC sådan moderat, så tror jeg nu fint man kan finde et mobo som er en slat billigere, og kunne opnå samme resultat - Men det må jo være op til den enkelte om man syntes det er mange penge for mobo alene.

    |^|Dell Inspiron 6400
    |^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
    |^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
    |^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
    |^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

    Rettet en gang, sidst af Henrik- ().

  • Quote

    Originally posted by Henrik-
    Og hvis man bare vil OC sådan moderat, så tror jeg nu fint man kan finde et mobo som er en slat billigere, og kunne opnå samme resultat - Men det må jo være op til den enkelte om man syntes det er mange penge for mobo alene.


    lige præcis...som mit f.eks, synes nu det klarer det fint ved 425 fsb :))

  • ja et Asus P5K klarer det jo fint og er tilmed med det nye billige P35 chipset, hvis du er til oc. Et asrock som Henrik linker til er ellers fint til non-oc

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().

  • Ellers kan jeg anbefale et Asus P5B.. Har nu samlet 2 maskiner med det bundkort, og det funger bare!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo