Ny Harddisk (IDE)

  • Begge mine harddiske i min computer er ved at "glemme" data... Den ene er 4 år gammel, den anden er ca. 7 år gammel (den kan jeg ikke gemme mere på uden at halvdelen forsvinder).. Derfor skal jeg have mig to nye, eller bare en enkelt stor.... Jeg bruger ca. 100gb nu, så derfor skal jeg minimum have en 200gb meget gerne mere..


    Har kigget på denne:


    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=231133


    Den er fundet ud fra at det var den billigste der opfyldte kravene.. Den er godt nok 30DB?? er det meget?? eller kan man overleve.?? Jeg har en del luftkøling i mit kabinet i forvejen der larmer lidt, men ikke voldsomt..


    Er den ovenstående harddisk god nok, eller skal jeg smide 100kr. mere og få et andet mærke eller??

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    køb sådanne 2, og sæt i raid0 f.eks.
    ved godt at det ikke helt er 200gb som du gerne vil have..


    MVH Flindt_DK


    Nu er det desværre ikke en PATA disk.
    jeg ville vælge sådan en her.
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=24654
    den er lidt dyrere end den du har valgt xdream, men WD er altid et godt køb

  • Glemte jeg at nævne at jeg ikke har det nyeste bundbræt, så sata kan jeg ikke bruge til noget.. DET SKAL VÆRE IDE!! eller PATA som der er mange der kalder det i dag...


    Jeg sidder ikke med det nyeste hardware, som det kan ses herunder...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups


    Nu er det desværre ikke en PATA disk.
    jeg ville vælge sådan en her.
    http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=24654
    den er lidt dyrere end den du har valgt xdream, men WD er altid et godt køb


    Der var du lige lidt hurtigere end mig ;)


    Jah det var lige det jeg tænkte jeg fandt jo bare den billigste, som sikekrt ikke er den bedste... Kan også se på edbpriser at den får mega gode anmeldelser.. De to der kun har givet den en enkelt stjerne har været uheldige og fået en defekt :oops: Men det kan jo ske ved alle mærker, desværre...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Forresten vil der være mærkbar forskel fra en pATA-100 til en pATA-133..?! Altså skidtet skal bare bruges til at opbevare forskelige store filer, og så self. en smule spil til fritiden ;)

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by Flindt_DK
    Ja jeg var nok lidt træt der i aftes :P Skulle lige have åbnet øjnene før jeg skrev.. sry m8 :offtopic:


    Hehe helt i orden ;)
    Det er også bare fordi man er fattig studerende så jeg ikke har råd til at opgradere :P Men det skulle gerne ændre sig om en måneds tid, da jeg så endelig får min hue :9xo

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

  • Quote

    Originally posted by xdream
    Forresten vil der være mærkbar forskel fra en pATA-100 til en pATA-133..?! Altså skidtet skal bare bruges til at opbevare forskelige store filer, og så self. en smule spil til fritiden ;)


    jeg tror ikke at man kan mærke forskel, ingen PATA hdd kommer alligevel op på 100MB/s eller 133MB/s, men hvis du gerne vil fremtidssikre dig så skulle du købe et PCI Sata controller og en Sata hdd, dette bliver dog lidt dyrere,en Sata I controller kan du få til omkring 150kr.

  • Quote

    Originally posted by Cyclups
    jeg tror ikke at man kan mærke forskel, ingen PATA hdd kommer alligevel op på 100MB/s eller 133MB/s, men hvis du gerne vil fremtidssikre dig så skulle du købe et PCI Sata controller og en Sata hdd, dette bliver dog lidt dyrere,en Sata I controller kan du få til omkring 150kr.


    Hmm tjaa kunne jeg da gøre.. Men har alligevel en ekstern boks som er til pATA, såå når jeg engang for råd til at skifte til noget nyere, så ryger denne harddisk bare over i den eksterne boks og kan bruges til backup osv...

    i7 2600k, Asus P8Z77-V, 16GB Corsair Vengeance, 120GB OCZ Agility4, GTX560+Antec 620 kühler, AX750.
    iPhone 5, iPad 4.

    Rettet en gang, sidst af xdream ().