Video kamera hvilet ?

• Hejsa

Skal have handlet et videokamera ind til en kamerart som skal giftes og på bryllupsrejse. De har længe snakket om de godt ville have et videokamera til mange af de ting de generelt løber rundt og laver.

De har ikke så mange krav og da jeg ikke selv har store erfaringer på området spørger jeg lige her.

Han har snakket lidt om at han godt ville have en med harddisk så han slap for medierne. Hvis den løsning går kraftigt ud over kvaliteten klarer de det dog nok mener han.

Prisen er nok i den lave ende 3000-5000kr.

Nu må jer der har store erfaringer med det her lige komme med lidt input :)

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Jeg har ikke store erfaringer, men skal vi holde os inden for krav og prisgrænse, har jeg hørt bedst om Sonys bud :)

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

• De ser jo begge rimlig fornuftige ud men er den panasonic med harddisk eller bånd og hvor meget plads hvis den er med disk ??

Originally posted by _WHAT_
    De ser jo begge rimlig fornuftige ud men er den panasonic med harddisk eller bånd og hvor meget plads hvis den er med disk ??

Så vidt jeg ved er Panasonics med miniDV-bånd.
    Jeg vil også foretrække et kamera med bånd, da man nemt kan skifte over til et nyt, når man har fyldt det der sidder i.

De komplette specs kan ses her:
    http://www2.panasonic.com/weba…toreId=15001&displayTab=S

• Takker ja jeg tror også jeg ville foretrække bånd eller sådan noget men ham der skal have den er mest til harddisk så der skal være stor fordel ved andet end lagerings typen hvis det ikke bliver et med disk.

Originally posted by _WHAT_
    Takker ja jeg tror også jeg ville foretrække bånd eller sådan noget men ham der skal have den er mest til harddisk så der skal være stor fordel ved andet end lagerings typen hvis det ikke bliver et med disk.

Har han en god berundelse for at ville have en med harddisk?
    Det må da blive umådeligt upraktisk at stå ude et eller andet sted og så have fyldt harddisken og ikke have mulighed for at tømme eller udskifte den.

Jeg kan ikke helt se fidusen i det... :$

• Det er vel noget som det her der også er intr. Har dog ikke meget forstand på emnet

Sony:

Mindste lukkerhastighed: 1/3 sek
    Maks. lukkerhastighed: 1/3500 sek
    Lagringskapacitet af stillbilleder:640 x 480
    Zoomobjektiv / Automatisk drev / 40X Optisk
    Videokamera sensoropløsning: 800 Kpix Electronisk (Super Steady Shot)
    Effektiv opløsning til stilbillede, videokamera: 0.3 Megapixel

Panasonic:

Mindste lukkerhastighed: 1/25 sek
    Maks. lukkerhastighed: 1/8000 sek
    Lagringskapacitet af stillbilleder:2048 x 1512
    Zoomobjektiv / Automatisk drev / 10X Optisk
    Videokamera sensoropløsning: 2.4 Mpix
    Effektiv videoopløsning, videokamera: 1.62 Mpix

Tror jeg ville selv vælge panasonic

• Pas på med at kikke for meget på specs, og basér slet ikke et valg udelukkende på dem. De siger på ingen måde noget om den egentlige billedkvalitet.

Der kan også nemt fixes med specs'ne.
    Fx Videokamera sensoropløsning:

Sony'en står opgivet til 800.000 pixels det svarer til dobblet PAL-opløsning
    Pana'en står til 2.400.000 pixels men er stadig et PAL-kamera. Hvordan kan det lade sig gøre? Jo Panasonic tæller hver sub-pixel for sig (3x800.000 = 2.400.000) - smart ikke? Sådan "fixer" producenterne specs... :$

• LOL, der kan man bare se... :))