Ny Computer - Hjælp

  • Quote

    Originally posted by Rasmus_yamaha
    ser godt ud håber du bliver glad for det setup. men du skal have en 1 gb mere ram i på et tidspunkt. skal jeg nok også selv når der bliver penge til det


    Ja det skrev jeg også, har en 1GB stik liggende så regner med at køre dem i dual. Andre der lige gider sige god for det? Og/eller eventuelle ændringer.
    Edit: Fik lige presset den ned under 7k da jeg skiftede 8800GTS fra Asus til Inno3D. :)

  • hvad speed kører de ram?

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • det ER vel ddr2 ram du har liggende og har købt ?


    og skal du lege en del med oc er rammene et meget skidt sted at spare da mange bundkort ikke kan sætte rammene til at køre langsommere end 1:1 .....så et par cellshock pc6400 fx kunne være et godt valg...men ihvertfald pc6400 ram.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det ER vel ddr2 ram du har liggende og har købt ?


    og skal du lege en del med oc er rammene et meget skidt sted at spare da mange bundkort ikke kan sætte rammene til at køre langsommere end 1:1 .....så et par cellshock pc6400 fx kunne være et godt valg...men ihvertfald pc6400 ram.


    er så ligemeget da det mobo han har valgt kan kører unlinked med ram speed :D

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    det ER vel ddr2 ram du har liggende og har købt ?


    og skal du lege en del med oc er rammene et meget skidt sted at spare da mange bundkort ikke kan sætte rammene til at køre langsommere end 1:1 .....så et par cellshock pc6400 fx kunne være et godt valg...men ihvertfald pc6400 ram.


    Ja det er DDR2 men kun pc4200, ved godt det er lidt skidt men bliver nød til det midlertidigt hvis det skal holde sig i nærheden af 7k. :(


    En anden ting jeg har funderet over, skal man selv købe kabler eller kommer de med de forskellige produkter? Tænker på sata kabler, strømkabler osv. Er helt ny med det her. :P


    Edit: Er det mulighed for at spare penge på motherboardet, har ikke tænkt mig at bruge SLI anyways. Noget ligesågodt bare uden SLI til en mindre pris?

  • Quote

    Originally posted by DrEAz


    Ja det er DDR2 men kun pc4200, ved godt det er lidt skidt men bliver nød til det midlertidigt hvis det skal holde sig i nærheden af 7k. :(


    En anden ting jeg har funderet over, skal man selv købe kabler eller kommer de med de forskellige produkter? Tænker på sata kabler, strømkabler osv. Er helt ny med det her. :P


    de kabler plejer normalt at følge med mobo :)

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Originally posted by DrEAz


    Okay nice. :D
    Lige hvis du ikke så min edit:
    Er der mulighed for at spare penge på motherboardet, har ikke tænkt mig at bruge SLI anyways. Noget ligesågodt bare uden SLI til en mindre pris?


    hvis du vil oc tror jeg ikke du finder noget meget billigere som har samme mulighed! og da dine ram er så langsomme vil du elske at det bundkort kan kører unlinked mellem fsb og ram! så du kan nøjes med at oc cpu uden at stille på ram hastighed

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Originally posted by Karse


    hvis du vil oc tror jeg ikke du finder noget meget billigere som har samme mulighed! og da dine ram er så langsomme vil du elske at det bundkort kan kører unlinked mellem fsb og ram! så du kan nøjes med at oc cpu uden at stille på ram hastighed


    Rigtig fedt! :D Mange tusinde tak, vender tilbage hvis jeg har flere spøgsmål.
    Lige en update på hvordan det ser ud efter lidt justeringer:


    [Blocked Image: http://img371.imageshack.us/img371/915/edbpriserdb6.jpg]

  • Hey igen, i må undskylde alle de spørgsmål men jeg helt ny med det at samle en computer.


    Denne flash viser hvordan mit nye kabinet's blæsere fungerer og hvor de blæser hen osv: http://www.antec.com/demo/p182/p182_flash.html


    Ville Scythe Infinity's blæser ikke ødelægge airflowet inde i det kabinet, eller skabe overtryk eller lign?


    Edit: Er der nogen grund til at tage den billige frem for den dyre, de ser rimelig ens ud.
    Billig http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=380570
    Dyr: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308471


    Okay jeg har luret den, det er med aluminium? Er det det værd?

  • Quote

    Hey igen, i må undskylde alle de spørgsmål men jeg helt ny med det at samle en computer.


    Denne flash viser hvordan mit nye kabinet's blæsere fungerer og hvor de blæser hen osv: http://www.antec.com/demo/p182/p182_flash.html


    Ville Scythe Infinity's blæser ikke ødelægge airflowet inde i det kabinet, eller skabe overtryk eller lign?


    Mangler stadig hjælp med dette, virkelig påskønnet hvis i kunne komme med et svar og evt. løsning til mig. :)