Ny computer - Hilfe bitte

  • Hej!


    Jeg skal til at bygge en ny computer, da den gamle er blevet alt for dårlig.


    Den nye maskine skal kunne trække de nyeste og mest krævende spil i maks kvalitet, i hvert fald så tæt


    på som muligt til pengene. Desuden skal den helst ikke støje som en støvsuger.


    Jeg har 12.000 kr til rådighed. Jeg skal bruge alt undtagen mus og tastur. Hvis I kan give mig nogle


    gode bud på, hvad jeg skal have af hardware, så der er en smule tilbage til en skærm og styresystem,


    så vil det være perfekt. Lydkortet skal bare være onboard.


    Desuden skal det gerne være sådan, at jeg senere kan opgradere med et ekstra grafikkort. Jeg ved ikke


    , hvad der er bedst, GeForce eller ATI?


    Håber I vil hjælpe mig 8)

  • Hejsa. Jeg har næsten lige lavet en tråd om dette. Du kan prøve at kigge på den og så evt. ændre i de ting du har lyst til.


    Min tråd hedder vist nok "Jeg skal have nyt system, men jeg er ny". De ting jeg har valgt er ikke mine endelige valg, da jeg har ændret lidt hist og her (dog uden at poste alle ændringerne i tråden). Systemet kan måske give dig nogle idéer.


    Jeg mener den ligger på side 3 lige nu.


    mvh.
    Michael.

  • alexanderII, husk du kan ændre i en post ved brug af [Blocked Image: http://www.tweak.dk/forum/images/editpost.gif]-knappen øverst ;)



    Jeg kan jo så lige tilføje et link til tråden :)

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

    Rettet en gang, sidst af ayu ().

  • Det skal lige nævnes, at hvis du ønsker at følge forslaget der bliver henvist til, kan du roligt vælge nogle langt billigere RAM hvis du ikke skal overclocke. Kingston er helt nede i 500 kroner for 2x1 GB hvilket er et rent røverkøb.

  • ja det er vigtigt hvor stor opløsning du vil / skal spille i samt om du vil oveclocke og hive ekstra ydelse ud af systemet.. TWEAKe den :finger:


    ps. skal der købes skærm for de 12k

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

    Rettet en gang, sidst af hot_fifty ().