Volt i BIOS..

• Hey tweakere..

Har jo læst meget om OC osv osv..
    Og det har jo så også åbenbart meget med voltene at gøre.. Men kan ikke ændre på volt i min bios.. ?? Hvordan får man så ændret på dem ?? Andre værktøjer eller hvordan??

En ting mere..
    Har Sapphirex850xt , og der står at det kører med Link With X4 , Men det supporter jo 16X.. Er det noget man evt, på en eller anden måde kan sætte op ?? eller er det låst fast ??

/natch

• PSU: NorthQ 400W Lownoise.
    RAM: crucial 2 x 1 GB (2 GB) / DUAL RAM / DDR II SDRAM / PC2-5300CL3
    MB: Asrock 4Core Dual-VSTA.
    CPU: Intel Core 2 Duo E4300 1.8 Ghz.
    GFX: Sapphire X850XT 256 DDR3 ram.
    Køler: Scythe Ninja Plus.

Har fundet ud af at mit MB vidst ikke understøtter manuel ændring af Vcore.. Men kunne godt være der var et tweak program hvor man kunne ændre Vcore der??

/natch

Originally posted by Cyclups
    så vidt jeg ved findes sådan et program ikke.

Nop det gør der desverre ikke.

Men du kan vel OC lidt alligevel.

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

• ja, har clocket mit gfx fra 520/540 til 594/607 mhz.

Og FSB er clocket fra 200 til 287 aka. fra 1.8Ghz til 2.67..

Så lidt har det da hjulpet.. Kunne bare godt være jeg kunne gøre lidt mere hvis jeg havde mulighed for at skrue op for Vcore..

Har fundet et program 8rdavcore, men det understøtter dog ikke mit MB.. :S

/natch

• Bundkortet understøtter max 4x pci-e.
    Eneste mulighed for mere volt til cpu, er et hardmod på cpuen. Hvilket jeg ikke vil anbefale.

Volt til agp og ram kan justeres.

Har du testet om det er cpu eller ram(chipset) der fejler? test med orthos.
    Hvis cpu'en ikke laver fejl, er det chipsettet der ikk vil mere, hvilket er meget muligt!

• jeps det er fysisk en 16X pci-e port, men båndbredden til den er max 4X .....og kan give problemer med kraftige gfx kort.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by noxon
    Bundkortet understøtter max 4x pci-e.
    Eneste mulighed for mere volt til cpu, er et hardmod på cpuen. Hvilket jeg ikke vil anbefale.

Volt til agp og ram kan justeres.

Har du testet om det er cpu eller ram(chipset) der fejler? test med orthos.
    Hvis cpu'en ikke laver fejl, er det chipsettet der ikk vil mere, hvilket er meget muligt!

Hvad er det lige præcis at orthos det gør ?? Kan vælge noget der hedder stress cpu and RAM.
    Hvor kan jeg så justere volt til agp og ram?? Og hvor meget gør det ??

/natch

Originally posted by natch

Hvad er det lige præcis at orthos det gør ?? Kan vælge noget der hedder stress cpu and RAM.
    Hvor kan jeg så justere volt til agp og ram?? Og hvor meget gør det ??

/natch

du kan ikke justere din pc i orthos, den stabilitetstester det blot......og gør det meget varmt.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.