ABIT Fatal1ty F-I90HD + BETA BIOS = GØR DET IKKE!!!!!1

• Hej Forum,

Ja nu skal i lige høre om min MEGET uheldige episode.
    Det forholder sig sådan at jeg kun kunne nå 360 fsb (8x multiplier, 1.425v) på min E6400 på ABIT Fatal1ty F-I90HD.
    Derfor ville jeg jo gerne nå de 3 guldne GHZ, så jeg forsøgte mig og flashede til abits uofficiele BETA bios.
    Det gik også fint, jeg flashede den i Windows Vista Ultimate X86 , da jeg så genstartede gik jeg ind og satte den til 362fsb, og rebootede.
    Så kom der intet billed frem, pis tænkte jeg .. resesatte cmos og der var billed på igen, wee!
    Nå så fik den noget mindre fsb (360) og samme vcore, det første så til samme resultat.
    Resesatte cmos igen, så ville jeg flashe tilbage til alm. bios, da jeg så var noget 30% ind i flashing processon ('Programming Mainblock: 30%)..

Crashede min comp, fuck tænkte jeg.
    Argh , så nu står jeg i sørgelig sitatution med et mortherboard der er en uge gammel og ikke kan en skid.
    Men er der heldigvis råd for, for kender en som har en USB Programming BIOS tool, og der kan jeg heldgivis selv programmér min nye chip med en officiel bios, puha.

Men alligevel.

/Mads.

• Der er det nu alligevel dejligt med et bundkort der booter fint op selv om BIOS er færdig, og spørger efter en diskette med en .rom fil på så man kan flashe med en BIOS der virker :D

Du vil nu alligevel kunne flashe dit bundkort, du skal bare gøre det i blinde, men det er jo ikke svært. Du kan stadig boote på en diskette (dog ikke usb drev) og så flashe den vej. De basale ting virker stadig selv om BIOS er færdig.

Originally posted by Martin

øhh power on har intet med BIOS at gøre?

Hvorfor snakker du om Power on?

sHOIKAW: Du kan flashe, hvis det er til en anden gang, ved at boote op på diskette i blinde, altså uden skærmbillede og dermed flashe selvom bios er ristet. Men kræver du har valgt clearCmos eller har floppy som Boot Device

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.