Nybegynder Fotograf

• Godaften,

Jeg står i den kedelige situation, at jeg skal erhverve mig et nyt kamera.
    Syntes det 2 Megapixel Føtex kamera er begyndt at blegne lidt :))

Men nu vil rigtig gerne købe et ordenligt kvalitets kamera.

Jeg står og kigger på http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=257295
    som jeg kun har hørt godt om - Mangler bare at se et par uredigeret billeder hvor størrelsen ikke er blevet pillet ved.

Men en ting, vil gerne vide hvordan dette kamera klarer aften/nat fotos. Jeg kan godt lide at tage en del billeder om aftenen da jeg finder en masse rigtige gode motiver ved den tid. Er dette en mulighed med dette kamera?

Hvordan ligger det med PC software?

Nogen der har nogle evt. guides for nybegyndere hvor man kan få forklaret mange af de udtryk der florere ( ISO osv. )

På forhånd tak :)

• Jeg har den gamle model. 350D, som jeg er rigtig glad for.

Spejlrefleks kameraer er netop gode til at tage billeder når det bliver mørkt da de er gode til at håndtere ISO støj. ISO er en interval du kan indstille. De fleste kompakt kamera ville levere dårlige billeder ved ISO 800 ca. Mens et Spejlrefleks levere udmærkede billede ved ISO1600. Hvis der næsten er kulsort, bliver du nød til at bruge den indbyggede blitz, ellers skal du have dig et stativ så du kan have nogle lange lukketider(Sekunder spejlet skal stå åben.) Det kan anbefales at købe dig en lækker ekstern blitz, da den indbyggede ikke er vanvittig god, men den kan sagtens bruges.

Til den med PC software. Hvad tænker du på?
    Kameraet kan jo skyde i RAW, og der følger der et udmærket program med til at redigere og justere i RAW billeder. Hvis du tænker på software til at overføre billeder, er det ikke nødvendigt. Du kan enten smide det medfølgende USB stik i, eller tage kortet ud og smide den i en kort læser.

Jeg kender en der har et 400D, så jeg kan godt få ham til at sende nogle billeder til mig. Smider dig en mail lige så snart han er hostet op med nogle billeder...

Havde det stået til mig havde jeg købt kameraet for sig selv m. 18-55. Og senere købt et "ordentligt" zoom objektiv hvis det er noget der fanger dig.

Men held og lykke med købet.:)

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

• Jeg har et 400D samt en masse billeder, men jeg skal lige have set dme igennem så skal jeg nok lige smide nogen op...

Skal dog først lige på arbejde så bliver først engang iaften hvis ikke andre har gjort det inden.

Og som Celfa siger så er det en bedre ide at købe et mindre kit, hvis du har planer om at opgradere for de 2 objektiver der følger med at ikke noget at råbe hurra for..

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM