Brisbane Overclocking

  • Nå ja så er vi klar igen har en del problemer, men... ja.


    Jeg køre lige nu 3Ghz 1.6v (1.55 BIOS / 317*9.5)


    Men Mit mobo læser temps forkert, dvs. den måler dem LANGT over det de rigtigt er, så den lukker den ned med Heat-Controle før jeg når at teste hvor stabil den er.


    Jeg tror det skyldes at min BIOS ikke understøtter Brisbane.
    MEN jeg kan sagtens spille CSS, og BF2/2142 ved 3Ghz, men igen til Heat-Controle lukker den.


    EDIT: Jeg glemte ram.


    Mine Dominator giver ogsåp lidt problemer, jeg ved det er ProMOS chips der sidder på, og ja Abit har ikke RAM med ProMOS på deres liste over RAM der passer til deres Boards.
    Det kan måske forklare at jeg ikke rigtigt kan få dem over DDR600 ved 3Ghz ligemeget vdimm eller timnings.


    Sælger dem måske til fordel for et par Ballistix med D9 chips som skulle virke ifølge Abit.

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().

  • Quote

    Originally posted by SilenTi
    Hvorfor lige overclocking af de cpu'er ?


    De er jo ikke særlig gode, eller er jeg bare helt forkert på den ? :)


    Hvis de ikke er særlig gode kan jeg da godt forstå man vil overclocke dem

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • Quote

    Originally posted by SilenTi
    Jamen så vildt meget giver det altså heller ikk at overclocke, hvorfor ikke bare købe en bedre cpu ? :)


    For at spare penge?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by SilenTi
    Hvor mange penge ? :/


    Hvis du ville spare penge med det hardware du havde så, syntes jeg det virker lidt underligt :ohmy:


    Jamen så spørger jeg dig, hvorfor overclocker du? For at få en højere hastighed, i stedet for at bruge penge på en dyrere processor?


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Fordi så jorde jeg din cpu for kroft sagt på en mild måde ? ;)


    Også fordi min cpu alligevel ligger oppe ved siden af conroe ?


    Også fordi der er langt op til en conroe i pris klasse i forhold til en opty.