Min computer "lagger"

  • Hej allesammen...


    Jeg har ikke så meget forstand på alt dette her, så jeg ville mene at dette var stedet hvor jeg kunne finde hjælp!


    Min computer er fuldstændig åndssvag. Den "lagger" hele tiden. Selv når den bare viser skrivbordet. Jeg har haft det samme problem sidste gang jeg formaterede min computer, men jeg kan bare ikke huske hvad fa'en jeg gjorde for at få den til at holde op.


    Den er specielt slem når den "loader" et eller andet, f.eks. når den starter op og den skal indlæse Norton og MSN og alt det den nu indlæser. Det virker som om den lige går i stå i et par sekunder hvorefter den fortsætter. Men den bliver bare ved med det. Selv når jeg sidder og skriver dette holder den lige pause en gang i mellem... Men det jeg taster mens den holder pause skriver den godt nok når den kører videre...


    Hvis i spørger mig hvilken hardware jeg har må i hellere lige foklare mig hvordan jeg undersøger det for jeg er ikke det man kan kalde en computer haj!


    Håber at der er nogle derude i det ganske land der kan hjælpe mig!


    MVH Carsten

  • Har du installeret de nødvendige drivere ?


    Grafik kort og alle dem til bundkortet ?


    Hvis du købte dit hardware som nyt fulgte der højst sandsynligt nogle cd'er med drivere med...


    har du været dem igennem ?


    mvh Morph

    Main rig:

    • Asus P8P67-Mpro
    • i5-2500K - Scythe
    • Asus 560TI
    • Intel 510 - 128 GB
    • Kingston HyperX + G.skill - 8 gb
    • Powered by Corsair
    • Contained by Silverstone SG02
  • det kan jo være et eller andet virus / spyware halløj der suger det hele. Prøv at få fat på Spybot Search and Destroy og scan systemet igennem med antivirus og spybot.


    Desuden er Norton's programmer det man med rette kan kalde for "bloatware", (et program der tager mange flere ressourcer end de har brug for), det kan bevirke at computeren er næsten ubrugelig mens de opdatere eller scanner systemet.
    Få fat på nogle af de gratis alternativer til Norton's antivirus, for eksempel AVG eller Kaspersky, de er generelt også mere effektive end Norton og kræver ikke at du skal forny et eller andet abbonement for at få opdateringer.


    jeg har dog 2 spørgsmål til dig:


    1.) Hvilken windows kører du med?


    2.)har den gjort det lige siden du formaterede?

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Jeg ville være glad bare at vide hvor stor din system disk er og hvor meget plads der er fri på den... samt hvor meget ram der sidder i maskinen


    Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Originally posted by Fang
    Lyder godt nok som om du har et problem med din strømforsyning.


    Det vil være en gode idé, hvis du lige nævnte, hvilken hardware du har.


    Sjov konklusion ud fra hans problemer :ohmy:


    Fjern det forbandede Norton og installer ALLE drivere til dit hardware og se om det hjælper.


    Der er reserveret en speciel plads i helvede til dem der bruger Norton Antivirus har jeg hørt.


  • Havde et lignende problem for ikke så lang tid siden, blev hurtigt fixet med en kraftigere strømforsynning. Men hans problem kan jo godt være opstået af en anden oversag :))

  • Jeg syntes også det lyder som manglende RAM og måske en fyldt og fragmenteret systemdisk, kør en defragmentering og se om det ikke hjælper.


    Og hent CPU-z og se hvor meget RAM du har.

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr