C2D vcore og OC

• hej.

jeg har lige siddet og leget lidt med OC.
    lige nu kører jeg 400 fsb med min C2D e6300. 2,8 ghz
    men jeg har set nogle steder at folk siger den bliver meget varm. hvad er max temp på sådan en?
    og hva bruger man til at sætte sin cpu under load?

et andet spørgsmål er: hva sker der hvis den får for lidt i vcore? jeg har sat den til 1,25

C2D e6300, Asus P5N-E sli, 1024 mb Kingston KHX PC6400 sli ready, Asus X1600PRO.

• Ved 2.8ghz er den ikke speciel varm, kommer self an på køleren.
    Max temp er 60-80C, alt efter hvad du sys er iorden, og om du vil tro på hvad den probe aflæser. -Hvis den er stabil ved fx 80C vil jeg nok lade den være der. Men det er så min mening.

Orthos kan lave 100% load på begge cores og samtidig tjekke for fejl.
    CoreTemp kan du aflæse temp med.

Hvis den får for lidt volt bliver den ustabil, ikke noget den tar skade af overhovedet.

• takker mange gange..

jeg har sat min vcore til 1,25.

temps med core temp lå på 45 da jeg satte den til at "burne" in sisoft sandra 2007. kun med multi-media og multicore efficiency. men skal da lige prøve det der orthos.

min idle temp ifølge coretemp er 29 grader. :9xo

og jeg bruger standard køler.. bør den udskiftes?

C2D e6300, Asus P5N-E sli, 1024 mb Kingston KHX PC6400 sli ready, Asus X1600PRO.

• "bør" er svært at forholde sig til, da det jo er 100% forskelligt fra person til person...
    Men hvis du vil OC meget så ska den nok skiftes.
    Og så en anden ting så er IDLE temps TOTALT ubrugelige!! Det er LOAD der er vigtig og kan bruges til noget.
    Jeg har en e6600 og den ku 3100-3200mhz med boxkøler, og med vand kan den 3500mhz, det har jeg ihvertfald testet den til.
    Jeg kører bare 3333mhz ved 1,38volt. 24/7.

Mvh Mads :T

• Dit bundkort afgiver på ingen måde troværdig temperature :)

Der er nemlig noget galt med den måde Nvidia aflæser tempen på! Vi har en tråd ovre på oc.dk om det også!

LOL min cpu har en SEJ funktion :p "These parts have Tdiode enabled"

AND WTF does that mean?

thermal diode? Og hvad betyder det så

Originally posted by Nosfer@tu
    Dit bundkort afgiver på ingen måde troværdig temperature :)

Der er nemlig noget galt med den måde Nvidia aflæser tempen på! Vi har en tråd ovre på oc.dk om det også!

ASUS boards aflæser bare temperaturen på en anden måde, den rigtige temperatur kan måles med ASUSprobe, der følger med på cdøen til bundkortet eller kan hentes fra ASUS' hjemmeside''

Thermal Diode, er den diode der måler temperaturen på CPU'en, den sidder for det meste inde i selve kernen på nyere CPU'ere

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

• Dvs. jeg godt kan regne med den temp som PC Probe II kommer med..? Programmet fulgte med MB.
    Tak for svarene.. meget lærerigt.

MVH Henrik

• nej nej.. brug core temp

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.