S: High-End 12ports SATA2/PCIex8 RAID controller

  • Endelig er high-end RAID løsninger kommet ned i en pris hvor OC-nørder kan være med.


    EX12350 fra Promises anmelderroste Supertrak serie
    # 12-port SATA 3Gb/s + NCQ drive support
    # Native PCIe x8 host interface
    # 500Mhz Intel IOP333 I/O processor (aka xScale)
    # 256MB DDR ECC onboard cache
    # WebPAM management software
    # RAID 0, 1, 5, 6, 10, 50 and JBOD support
    # Multiple logic drive support
    # Online capacity expansion
    # RAID level migration
    # PerfectRAID technology for error handling and recovery


    Yderligere info findes på Promise' produktside:


    Med SATA2 forbindelse til diskene, PCI-Express x8 til motherboardet og en så potent CPU og RAM teknologi, så skulle kortet ikke alene sikre at eneste flaskehals i et setup i dag vi være diskenes individuelle hastighed, men også være SÆRDELES fremtidssikke pegende mod hurtigere disk teknologier og RAM-diske, med et teoretisk througput på 2 gigabyte i sekundet.


    Da det er de færeste mobo der har en PCIe x8 port, er kortet naturligvis kompatiblet med en x16 port.
    Skulle det mod forventning ske at kortet ikke kører i dit setup, så giver jeg naturligvis pengene tilbage, no questions asked (dog betaler køber fuld porto begge veje).


    Der er 2stk splinter nye kort til salg og de sælges til 3999,- stykket inklusiv porto og forsvarlig indpakning.
    Promise stille selv 3 år garanti, fra man registrere kortet på deres hjemmeside.


    Spørgsmål er velkommen, bud under prisen bliver ignoreret og jeg kan kontaktes direkte på MSN/mail: RP@aub.dk
    Der ligger lidt benchmarks, yderligere information om compatibilitet, pakkens fulde indhold og et par random billeder på http://seeker.dk/EX12350.html

  • Så er der lavet lidt RAID0 benchmarks med hhv 2 og 4 stk Raptor diske på http://seeker.dk/EX12350.html
    RAID5 kommer forhåbentlig i aften eller i løbet af weekenden.
    Vista 64bit forhåbentlig også i løbet af weekenden.


    Er der noget der ville have interesse i at jeg testede med en almindelig WinXP 32?


    Kortet befinder sig forreste i Albertslund. Afhentning er naturligvis tillade, hvormed pakkepost porto bliver trukket fra prisen.

  • Kan jeg få dig til at lave en HDTach med de 4 raptors i raid0? Har ikke meget tiltro til Roadkil eftersom den opnår lavere sekventiel overførsel med 4 raptors end 2, og ATTO er lidt for '3dmark' hvis du spørger mig :P


    Spørger kun fordi jeg er interesseret i at købe controlleren, men det virker lidt mystisk i mine øjne at sekventiel overførsel ikke vil over 140 Mbyte/s med Roadkil..


    Dog er raid0 resultaterne ikke så vigtige for mig, men hvis du alligevel har det sat op osv, så ville jeg værdsætte det.


    Kan du prøve at køre HDTach på raid5 med seagate diskene? Evt. med forskelligt antal diske..


    Håber ikke jeg er FOR besværlig, men det er jo en del penge lige at smide efter sådan et stykke legetøj ;)


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Jeg syntes altså også det virker som om der ligger en stopklods i roadkill. En mulig årsag kan være at der ligger et kompatibilitets issue i min ældre W2K3 RC1 32 og så roadkill programmet (derfor jeg også ønsker at teste med Vista).


    Men sjovt nok, så har jeg faktisk en HDtach liggende fra 6disk RAID5 configurationen, den er nu ændret til 7disk RAID6 (dette skete naturligvis on-the-fly uden at disken på noget tidspunkt var nede :clap: ), så det var rimmelig heldigt, da jeg nok ikke fået et nyt 6D-R5 op og kører lige forløbig.


    Jeg har opdateret http://seeker.dk/EX12350.html med pågældende billed under relevante configuration (beklager overskueligheden, men det er ca hvad mine HTML evner tillader mig at lave)


    Direkte link til billedet af HDtach for 6xSeagate 7200.9 i RAID6

  • Mange tak for det hurtige svar :)


    Igen lader det til at den gennemsnitlige hastighed ender på 140 Mbyte/s - mystisk.


    Anyway, det er ikke så meget hastigheden der tiltaler mig, så det er ikke så vigtigt for mig.


    Hvilket bundkort har du testet kortet i? Og hvilket PCIe slot?


    Asus P5B Deluxe/WIFI
    Corsair XMS2 PC6400 2x 2GB
    Core 2 Quad Q6600 - Thermalright IFX-14
    GeForce GTS 285
    Antec P182 - Corsair HX520

  • Det er testet på et Intel AH3000 (mainstream serverchip - var ikke kompatibilitets testet af Promise) og vil i nærmeste fremtid blive testet på hhv et nForce4 og Intel 945GM chipsæt i PCIex16 porten.


    Jeg ved ikke om det har nogen betydning for benchmark. Men mit operativsystem blev "bygget" før PCIe blev ny standart. Ved ikke hvor meget det har sige i et server OS.