Computer Makers Sued Over Hard-Drive Size Claims
-
-
Originally posted by GrillRotten
This i like...He he, så den godt på inquirer her i går...
Det er jo fuldstændigt til grin .........
-
Originally posted by cla
He he, så den godt på inquirer her i går...Det er jo fuldstændigt til grin .........
Tja, jeg syntes det er fedt nok at producenterne måske bliver tvunget at følge de regler der gælder. 1 GB er jo 1024 MB og ikke 1000 MB som producenterne regner med... Det er jo falsk markedsføring, så de har nok en god chance for at vinde dem der har sagsøgt producenterne...
-
Tja, jeg syntes det er fedt nok at producenterne måske bliver tvunget at følge de regler der gælder. 1 GB er jo 1024 MB og ikke 1000 MB som producenterne regner med... Det er jo falsk markedsføring, så de har nok en god chance for at vinde dem der har sagsøgt producenterne...
Ja ja det er da bedre end dem der sagsøger mcdonalds for fedme.... Men alligevel, en 80 GB hd bliver da også solgt med nogen og 70 GB, egentli rager det mig en papand
-
Originally posted by cla
Ja ja det er da bedre end dem der sagsøger mcdonalds for fedme.... Men alligevel, en 80 GB hd bliver da også solgt med nogen og 70 GB, egentli rager det mig en papandJa, man er ikke alt for klog hvis man tror man har en god sag mod MacD, men på den anden sige, så er det USA... Der går alt jo næsten....
Ja, hvis man bare har en lille HDD på 80 GB, så går det måske ikke den store forskel at man mister et par GB, men hvis man har meget lager-plads så løber det hurtigt op.
.... Pointen er bare at de godt kunne tage og følge reglerne som alle andre....
-
Ja, man er ikke alt for klog hvis man tror man har en god sag mod MacD, men på den anden sige, så er det USA... Der går alt jo næsten....Ja, hvis man bare har en lille HDD på 80 GB, så går det måske ikke den store forskel at man mister et par GB, men hvis man har meget lager-plads så løber det hurtigt op.
.... Pointen er bare at de godt kunne tage og følge reglerne som alle andre....
Det har du jo så ret i men det er nok de færreste almindelige PC brugere der har noget imod det, det er jo sådan de blive solgt fra producntens side også, er det ikk?
-
Originally posted by cla
Det har du jo så ret i men det er nok de færreste almindelige PC brugere der har noget imod det, det er jo sådan de blive solgt fra producntens side også, er det ikk?Tja, men det er jo nok også de færeste brugere der har noget imod Microsoft´s sammenkædning af IE i Windows, men derfor er det jo ikke okey...
... Så det blev lavet om... Sådan da...
Hvis det ikke er lovligt, så burde det jo være ulovligt, men sådan er det jo ikke altid... Det er jo kun ulovligt hvis det bliver meldt og der kommer en dom ud af det. Er spændt på at se om alle producenterne skal til og lave en 120 GB harddisk på 120 GB osv...
-
Det er jo fuldstændig det samme som når man skal købe en forstærker til bilen (Skal jeg i næste uge - derfor eksemplet).
"Den her forstærker kører 1200W".
Og nedenunder står der så 2x250W RMS. he heSå skal jeg da også til at sagsøge samtlige hifiproducenter
-
Originally posted by Aerial
Det er jo fuldstændig det samme som når man skal købe en forstærker til bilen (Skal jeg i næste uge - derfor eksemplet)."Den her forstærker kører 1200W".
Og nedenunder står der så 2x250W RMS. he heSå skal jeg da også til at sagsøge samtlige hifiproducenter
Kender ikke lige forstærkere og i hvilket sammenhæng det står, men ellers JOH...
Det er jo det samme som at købe en Porche, men når man åbner motorhjælmen, så ligger der en Fiat-motor i den.... Det går jo ikke...
-
Så må cdrom drev da være det næste, der skal
sagsøges om. Der er da ingen der kører de f.eks.
52 speed de praler med, vil jeg mene :]
Det koster vel osse fimaerne penge hvis data overføres
langsommere end de regner med ? -
Det er jo det samme som at købe en Porche, men når man åbner motorhjælmen, så ligger der en Fiat-motor i den.... Det går jo ikke...uha - hvor havde man blevet bitter ved sådan et køb
*G*
-
Originally posted by Aerial
uha - hvor havde man blevet bitter ved sådan et køb
*G*
Ja, fandme så....
Det gør man vel altid når man ikke får det man betaler for.... Uanset hvad det er. Jeg gør ihvertfald.
-
Ja, fandme så....
Det gør man vel altid når man ikke får det man betaler for.... Uanset hvad det er. Jeg gør ihvertfald.
Samme her
-
det ville jo være rart hvis man rent faktisk kunne stole på at den HDD man nu køber rent faktisk er den størrelse som de skriver den er, men hvis man nu tænker sig lidt om , kan man jo sagtens selv regne den ud , men der er sgu mange "nubis" som absolut fatter hat , som bliver snydt uden de ved det.
så for deres skyld håber jeg da der bliver gjort noget ved det.
-
den skriver da rent faktisk der er 80 gb, men det er bare opregnet i kb...
-
Så kan de lære det kan de.............................
-
Originally posted by cla
Det har du jo så ret i men det er nok de færreste almindelige PC brugere der har noget imod det, det er jo sådan de blive solgt fra producntens side også, er det ikk?
Regler er vel til for at blive brudt, right
Vil da mene, at når man køber en 120GB HD, så kan man vel forvente at der er 120gigs på den. En newbi fatter sgu nok ikke den måde antallet af GB bliver regnet ud.
Personligt er jeg sgu ligeglad med det. Har selv 280GB HD-plads og bruger vel ca. 10% af pladsen -
Originally posted from Article from the Yahoo! News
For example, when a consumer buys what he thinks is a 150 gigabyte hard drive, the plaintiffs said, he actually gets only 140 gigabytes of storage space. That missing 10 gigabytes, they claim, could store an extra [SIZE=4]2,000 digitized songs [/SIZE] or 20,000 pictures.OMFG !
Extreme fusket!!