Hey ville høre om det er muligt og presse disse 400Mhz op på en 437Mhz hvis det blot får en god del strøm.. Er der evt nogle som har lidt erfaring med dem...??

Kingstin HyperX PC3200
-
-
Er det nogle som du har liggende hjemme ved dig selv eller er det nogle du tænker på at købe ?
Jeg har selv lige haft et sådan sæt 2* 512 Dual som jeg købte til min datters pc . Jeg sendte dem retur da dem jeg fik kørte som pc 2700 ram , da de skulle køre cl 2,0 . Problemmet var bare at det bundkort som de skulle monteres i , er der ingen mugligheder for at opsætte ram manuel .
Så jeg monterede så mine egne kingston Value ram og de kører nu fint som pc 3200 på hendes bundkort .
Så jeg monterede dem så i mit eget bundkort og jeg må sige jeg blev skuffet , det er kun når de kører som cl 3 de kan oc meget . som cl-2 meget lidt oc og som cl 2,5 et noget bedre oc .
Så jeg retunerede dem da mine kingston value ram faktisk Oc bedre . Da jeg faktisk løb ind i en del problemmer med at få dem til at køre stabilt nok .
Det har jeg ikke oplevet med mine Kingston Value ram , Dem har jeg faktisk haft til at kø're stabilt ved hele 250 Mhz ved cl 3,0 .
Men jeg kørte dem som pc 2700 Og her kørte de 227 mhz med cpuen sat til at køre 2500 Mhz ( En a 6400 3200 + )Men derfor kan det da sikkert nok nemt lykkes at få dem til at køre 437 mhz men nok ikke ved cl 2 .
Men det skal dog lige nævnes at det lykkes mig at få min hidtil bedste score i 3dmark 05 med Kingston Hyper x rammene hele 9765 3dmark mod 9627 med kingsto value ramene .
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2511908 . Her scoren med Valueramene
Men jeg har også kun muglighed for at give dem ca 2,7 volt på mit bundkort som max lige pt da jeg kører med en alm bios og ikke de noget bedre Ocw bioser hvis man skal Oc ekstemt på mit bundkort .
Men da jeg kan se at pc 3500 kington Hyper x koster det samme som pc 3200 Bestiller jeg nok sådan et sæt når jeg har fået mine penge retur .
Jeg overvejer da også at købe er par gode pc 4000 eller mere brugt hvis jeg kan finde nogle til em ordenligt pris .
Da jeg har erfaret at især 3dmark 05 er meget afhængig af høje ram hastigheder og stramme timmings . for at opnå en høj score .