CAD tutorial?

• Hey tweakers,

Er der nogle af jer der kan linke til nogle RIGTIGT gode CAD tutorials,
    Meget gerne til et freeware CAD program, dog ikke et krav ;-)
    Søger ikke på google da jeg kan vil have jeres personlige meninger/ råd.

Tak :-)

• Skal du tegne 2D CAD til f.eks. layout, eller skal du lave 3D CAD modeller?

Hvis det er det sidste, skulle der følge nogle rigtig gode øvelser med Inventor. Har selv arbejdet med Inventor i flere år, og det er klart nemt at gå til og meget overskueligt at arbejde med.

Ellers tror jeg du vil kunne finde nogle gode turorials til Inventor rundt omkring på nettet, hvis du søger lidt. Men som sagt, så er det meget logisk og gennemskueligt, og jeg tror egentlig at den tutorial der medfølger er nok til at komme godt igang.

Du kan hente en 30-dages trial af Inventor på Autodesk.com - og hvis du kan lide programmet kan du finde det her til den nette pris af 62.000kr :))

• Hovedsagligt vil jeg gerne udvikle noget i 3D,

Inventor skulle være begyndervenligt? - Det skal prøves af :D

Kan jeg lide det, så køber jeg det, dog må jeg lige snakke med far om lidt mere end en 5'er om ugen... Der er endda tilbud på det lige nu!!!

Originally posted by shahid_2dk
    Hovedsagligt vil jeg gerne udvikle noget i 3D,

Inventor skulle være begyndervenligt? - Det skal prøves af :D

Kan jeg lide det, så køber jeg det, dog må jeg lige snakke med far om lidt mere end en 5'er om ugen... Der er endda tilbud på det lige nu!!!

Hvad er det du vil udvikle?
    Inventor er super genialt og forholdsvis nemt at gå igang med. Det har nogle fantastiske tutorials der ret hurtig får dig ind i de forskellige funktioner.
    MEN!
    Selv inventor har sine grænser.
    Nu har jeg godt nok hørt at der er kommet free-form i den nye inventor, men det er noget der aldrig har været der før. Om det er godt eller skidt skal jeg ikke kunne sige, men jeg mener klart at Inventors styrke er maskiner, ikke freeform elementer (selvom det da godt kan være det er det nu).
    Nu ved jeg ikke lige hvad du har af uddannelse, men inventor har jo ikke det helt store reality check. Du kan jo sagtens lave noget i programmet som vil være umuligt at lave i virkeligheden, så lidt baggrundsviden om konstruktion og maskiner er nok nødvendigt. Det kan selvfølgelig også være du er en haj til teknik, hvad ved jeg.

Men uanset hvad, så er inventor dejligt nemt at gå i krig med, og forholdsvis billig af et 3D Cad program.

• Gymnasie elev, det bare noget jeg gerne vil lære at bruge ;-)

Noget i retning af en cykel, eller en bil eller sådan nogle ting.

Originally posted by shahid_2dk
    Jeg kan SLET ikke finde link til download af Inventor Trial???

Nogen der kan hjælpe? Anyone ?

Har selv lige været inde og lure, og det ser ikke ud som om man kan. Men mener bestemt at man har kunnet. Ellers kunne du evt. hente den via torrents og installere den uden at aktivere. Så kører den i 30 dage og det skulle i princippet være lovligt nok - men hvad ved jeg.

Nyeste version er iøvrigt 11.

Originally posted by Carlsen

Har selv lige været inde og lure, og det ser ikke ud som om man kan. Men mener bestemt at man har kunnet. Ellers kunne du evt. hente den via torrents og installere den uden at aktivere. Så kører den i 30 dage og det skulle i princippet være lovligt nok - men hvad ved jeg.

Nyeste version er iøvrigt 11.

Taaak :-)

• AutoCAD kan da snildt lave 3D tegninger.

i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

Originally posted by RAC
    AutoCAD kan da snildt lave 3D tegninger.

Ja, det tager bare længere tid end det gør i f.eks. Inventor, UG og CATIA.

AutoCAD er en død fisk når det kommer til 3D. Mange af Autodesks kunder i industrien skifter stille og roligt over til Inventor på anbefaling fra Autodesk. AutoCAD bliver stadig brugt til en masse ting, men til konstruktion af produktionselementer er det klart blevet overhalet.