router + fjernskrivebord

• Hey tweak folk...

jeg har en maskine hjemme som jeg gerne ville kunne styre udefra, jeg har aktiveret fjernskrivebord og kan sagtens styre den fra min egen ved siden af, jeg er også bag en NETgear router og jeg er næsten sikker på jeg ikke kan komme til at forbinde mig til den uden at åbne op for noget.. så er der noge der er venlige at hjælp til med hvad der evt. skal portforwardes til maskinen der hjemme?

på forhånd tak!

mvh. Hermann :)

• Hvis det er Window's egne fjernskrivebord du vil bruge, skal du huske at den
    bruger du logger ind som SKAL have et password.

Og så bruger den port 3389.
    Så den skal du self. også huske at åbne i din router.

• okay, du skal have mange tak... jeg vil lige prøve at åbne op for porten i routeren... og yepper det er windows egen. og jeg har lavet et password :)

ps. kan godt være det her er lidt af et idiot spørgsmål, men nu hvor jeg er bag en router og har flere pc'er på den, hvad er så den IP jeg skal connect til?... ip'en til min server er bare en routeren har lavet 192.168.1.51.. og jeg kunne godt forestille mig at jeg skal connect til en anden slags? er det bare den routeren har taget i brug fra min udbyder?

• hehe ja det har jeg, som sagt i første indlæg... jeg har allerede fået det til at virke på min egen PC... nu skal jeg bare have det til at virke på en pc der er ikke er bag routeren.