Frans Nielsen - første dansker i NHL

• Som nogle måske ved er ishockey min sportsgren, så jeg synes da lige dette fortjener en tråd.

Frans Nielsen blev natten til søndag den første danske spiller som har spillet NHL. Det skete da han sammen med New York Islanders tabte 4-2 til Carolina Hurricanes. I nat er han så med i lokalbraget mod New York Rangers - det bliver stort.

Nogen der har noget at sige? Skal i også sidde og se kampen i aften?

[Blocked Image: http://img132.imageshack.us/img132/8972/screenshot014tl6.jpg]

Kan da lige tilføje at han var tæt på at score i sit første skift. Det kan ses på følgende link hvor de også siger at han er fra Danmark og at det er hans første kamp. Han har nummer 51.

http://www.nhl.com/video/app?p…622_2_300K_continuous.wmv

• Ja, hvis jeg kan få at vide hvor og hvornår den bliver sendt! (sidder pt begravet i arbejde). Det er jo for fedt at knægten er kommet med igen!

Bliver helt stolt af at det var en blue fox der kom først :D

Nu har jeg bekendt kulør - hvem er du med?

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

Rettet en gang, sidst af The_Dude ().

• Kampen bliver spillet klokken 7 lokal tid, hvilket så må være + 6 timer. Altså klokken 1. Det går ud over nattesøvnen ja, men det er det værd!! :D
    Kampen kan ses på canal+ eller på nettet dog skal du finde en proxy fra USA før det virker.

Jeg er også 100% Herning mand, så det er jo bare dejligt at se. Husker stadig da han kørte rundt i Herning :D

Originally posted by Butcher
    Kampen bliver spillet klokken 7 lokal tid, hvilket så må være + 6 timer. Altså klokken 1. Det går ud over nattesøvnen ja, men det er det værd!! :D
    Kampen kan ses på canal+ eller på nettet dog skal du finde en proxy fra USA før det virker.

Jeg er også 100% Herning mand, så det er jo bare dejligt at se. Husker stadig da han kørte rundt i Herning :D

Ja, det var tider! Jeg har desværre aldrig været til særlig mange Herning kampe. Blev født i Herning, men rykkede da jeg var 3 - så har altid haft super meget familie i Herning, men selv boet på Sjælland. :(

Husker de gode gamle dage med Todd og the fiddler - det var sgu tider! Har også haft en guldhjelm på et par gange - min kusines mand har været med til at vinde DM 2 gange :D

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

• Så var der lidt nyt. Frans Har scoret sit første mål for Islanders. Det skete da kampen mod Toronto gik i overtid og skulle ud i straffeslag. Frans var temmelig overraskende den første skytte til at skyde for Islanders, og det gik jo meget godt :)

Det her er den bedste video, som er på nettet. Sjovt at høre de amerikanske kommentatorer, de lyder overraskede :))
    http://youtube.com/watch?v=bOESstUjdao

• What a confidence! Han skal sgu nok klare den derovre! Og, ja - sjovt at høre kommentatorerne! :D Så mangler vi bare hans første kasse i en alm. kamp. Tror snart den kommer!

• Så var der da lige en ny milepæl :)
    Frans Nielsen lavede et mål og en assist den 24. Dermed blev han den første dansker til at lave et point i NHL. Han blev desuden valgt som kampens bedste spiller. Som om det ikke var nok valgte CNN sports hans mål som play of the day. Det dækker alle sportsgrene, så det er rimelig flot.

Her kan i se målet og assisten

Assist
    http://www.youtube.com/watch?v=QyZS3CQcWWs
    Mål
    http://www.youtube.com/watch?v=9J6-BZ1Fk8M

• YESSIR!
    Det er da helt suverænt. Man of the match og det hele. Han er jo et NHL talent der venter på at ske. Han bliver da hel sikkert rykket op på Islanders.

Men han kunne godt bruge lidt interview træning. Det der "yea" bliver man da hurtig træt af at høre på.

Originally posted by fhqwhgad
    YESSIR!
    Det er da helt suverænt. Man of the match og det hele. Han er jo et NHL talent der venter på at ske. Han bliver da hel sikkert rykket op på Islanders.

Men han kunne godt bruge lidt interview træning. Det der "yea" bliver man da hurtig træt af at høre på.

Hehe ja det styrer han ikke lige. tror dog han var rimelig nervøs. Stå foran 20.000 mennesker og skulle snakke, ikke hver dag det sker :)

Originally posted by Butcher

Hehe ja det styrer han ikke lige. tror dog han var rimelig nervøs. Stå foran 20.000 mennesker og skulle snakke, ikke hver dag det sker :)

Ja det var sgu et stort øjeblik. Helt fantastisk, både for ham og for os :D