Jeg synes mine temperaturer ligger utroligt højt. Ved standard hastighed ligger de på:
Idle: 43 grader.
load: 57-58 grader.
Temps er målt med core temp´.
Cpu'en er kølet med scyth ninja med standard blæser.
I kabinettet sidder der en 120 mm foran og 80 mm bagved, alle sammen lownoise.
Da jeg ikke var tilfreds med temperaturen har jeg prøvet at montere køleren flere gange for at se om jeg kunne få den til at sidde bedre. Den blev først monteret med artic silver 3, men jeg var ikke tilfeds med temperaturen. Da jeg tog køleren af kunne jeg se på pastaen den ikke havde haft kontakt over det hele. Jeg prøvede med tykkere lag og tyndere lag, men ligemeget hjalp det. Lige nu er køleren monteret med det medfølgende pasta, dog er jeg stadig utilfreds med temperaturen.
På et tidspunkt da køleren var monteret med artic silver var den nede på 43 grader under load, så ville jeg lige montere de sidste ting og da jeg startede computeren igen var load temp omkring de 60 grader Det skal lige siges da load temperaturen var lav lå kabinettet ned så¨køleren stod lodret op.
Når jeg kigger på jeres andre temperaturen ville jeg mene det burde være muligt at få mine lavere, men hvordan?
Da det hele er monteret i et meget billigt shg kabinet har jeg tænkt på om køleren ikke har ordentligt kontakt, fordi kabinettet måske er for blødt?
Køleprofilen er jo rimelig tung, så hvis kabinettet bøjer lidt kan det måske gøre så der ikke skabes ordentligt kontakt?
Alt i alt er jeg ikke tilfreds da jeg ved cpu kan kører 3 ghz ved standard volt, men temperaturen holder mig tilbage.
Jeg håber i kan hjælpe mig.
Godt nytår btw.