temp - p5b - e6600.

• Jeg synes mine temperaturer ligger utroligt højt. Ved standard hastighed ligger de på:
    Idle: 43 grader.
    load: 57-58 grader.

Temps er målt med core temp´.
    Cpu'en er kølet med scyth ninja med standard blæser.
    I kabinettet sidder der en 120 mm foran og 80 mm bagved, alle sammen lownoise.

Da jeg ikke var tilfreds med temperaturen har jeg prøvet at montere køleren flere gange for at se om jeg kunne få den til at sidde bedre. Den blev først monteret med artic silver 3, men jeg var ikke tilfeds med temperaturen. Da jeg tog køleren af kunne jeg se på pastaen den ikke havde haft kontakt over det hele. Jeg prøvede med tykkere lag og tyndere lag, men ligemeget hjalp det. Lige nu er køleren monteret med det medfølgende pasta, dog er jeg stadig utilfreds med temperaturen.

På et tidspunkt da køleren var monteret med artic silver var den nede på 43 grader under load, så ville jeg lige montere de sidste ting og da jeg startede computeren igen var load temp omkring de 60 grader :S Det skal lige siges da load temperaturen var lav lå kabinettet ned så¨køleren stod lodret op.

Når jeg kigger på jeres andre temperaturen ville jeg mene det burde være muligt at få mine lavere, men hvordan?

Da det hele er monteret i et meget billigt shg kabinet har jeg tænkt på om køleren ikke har ordentligt kontakt, fordi kabinettet måske er for blødt?
    Køleprofilen er jo rimelig tung, så hvis kabinettet bøjer lidt kan det måske gøre så der ikke skabes ordentligt kontakt?

Alt i alt er jeg ikke tilfreds da jeg ved cpu kan kører 3 ghz ved standard volt, men temperaturen holder mig tilbage.
    Jeg håber i kan hjælpe mig.

Godt nytår btw.

• nogle cpuer er skæve :pokey:
    tag et baberblad forsigtig fjerner du kølepastanen fra cpuen uden at rise den,så kan du se hvor den er ujeven.
    hvis det er meget så byt den/rma

volten til cpu skal stå på auto,op til ca 300/350x9 fsb

Originally posted by Martin.v.r
    nogle cpuer er skæve :pokey:
    tag et baberblad forsigtig fjerner du kølepastanen fra cpuen uden at rise den,så kan du se hvor den er ujeven.
    hvis det er meget så byt den/rma

volten til cpu skal stå på auto,op til ca 300/350x9 fsb

den skal slet ikke stå på auto. Det er bare mere sikekrt at boote så.

Du kan ikke RMA er skæv cpu med mindre den ikke engang vil kører stock speed, men det vil den jo

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

• Okay, det er bare utroligt hvis jeg har været så uheldig.

Hvad ligger jeres temperaturer på og hvad køler i med?

Btw. hvad er reglerne omkring returnering? Den er jo i brug lige nu.

• Hmm, skal ikke sige om det er tilfælde med dit setup, men, har haft P5W-DH og P5B-E+, har begge endnu, med sidstnævnte, samme chipset som du anvender, ved auto vcore, så fyrrer den bare op, var hoppet op til 1.48v eller sårn, selvom stock er markant lavere, da jeg clockede godt deropaf.. Brugte vand, så temp var lav, men undrede mig dog lidt.. :\

Prøv at sæt volten manuelt..

• Hmm lyder interessant. I core temp og asus probe siger den dog slet ikke så meget, men det er et forsøg værd.

hvad er standard volt?

• hvis du kører 2.4 Ghz burde du kunne boote med 1.250 - 1.300 Vcore

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• Hmm, det virker meget højt hvad er den standard opgivet til?

Jeg kører lige nu 2898 mhz 322*9, med load temp på ca. 51/53 i coretemp og 48 i asus probe. Dette er ved vcore 1.200.

Hvilket program skal man stole på? Jeg hælder mest til probe da det kommer fra asus :-)

Originally posted by Malk
    hvis du kører 2.4 Ghz burde du kunne boote med 1.250 - 1.300 Vcore

min er stabil ved laveste mulige vcore i bios. 1,1 som dropper til 1,05 ved 2,4. Det er nice nok

Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

Originally posted by hot_fifty

min er stabil ved laveste mulige vcore i bios. 1,1 som dropper til 1,05 ved 2,4. Det er nice nok

Hmm må jeg da også prøve :)

Jeg har ikke prøvet at gå så lavt, men jeg kan køre 400x8 med 1.300 :)

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

• den skal min kun have 1,25 :))

• Der er vidst gået sport i at gå så lavt så muligt?

Btw. hvilket program er mest pålideligt probe, coretemp eller måske et helt trejde?