Hej gutter er der nogen derude der har et seriøst bud hvad en Opty 170 kan tåle af volt har en af de gode der kan køre 2800 std vcore men over det ser det ud som om den vil have seriøst meget power for at blive stabil i Prime95 laver fejl i prime efter en times tid med 1.5 volt og er 100 % sikker på det ikke er ram da de kan meget mere køre med DFI DR mobo så fejl heller ikke der..
Opteron Volt
-
-
1,6 er nok max på luft.. bare temp er under 55-60
-
Ok 1.6 burde være sikkert nok???? tror nok jeg kan køle den har ikke set den over 50 ved 1.5v og 1500rpm på køler og den køre op til 2500 så burde kunne holde den under de 55...Og noget helt andet er det normalt at springet bliver så stort mener fra std vcore ved 2800 til 1.5 v 3000 ustabilt???
-
1,6 er sikkert måske osse 1,65
-
2800 til 1.5 v 3000 ustabilt???[/quote]
Nej det er ikke normalt men enkelte Operon har vist sig at være upåvirkelig med mere volt. men prøv at tjæk i Cpuz for volt din cpu får sikkert mere end du har sat den til i bios P.G.A Muligherne
i bios for V Core ++
Det burde ikke være Chip sættet med det MBVenligst Glenn
-
Originally posted by Glenn
2800 til 1.5 v 3000 ustabilt???Nej det er ikke normalt men enkelte Operon har vist sig at være upåvirkelig med mere volt. men prøv at tjæk i Cpuz for volt din cpu får sikkert mere end du har sat den til i bios P.G.A Muligherne
i bios for V Core ++
Det burde ikke være Chip sættet med det MBVenligst Glenn[/quote]
Hej Glenn ja synte det er lidt mystisk at springet skal blive så stort hvad V ang men volt passer godt nok i cpuz og andre prg tror lidt nu jeg havde bios probs har lige smidt ny bios ind der skulle passe bedre til mine ram som om det hele køre mere stabilt nu grunden til jeg ikke troede det var ram var at de kan køre 600mhz stabilt ...men efter ny bios køre jeg 3.0 nu med 1.5v og 546mhz 3-3-3-7cr1 og den fik 5 timers prime igår uden fejl så det må have været deres egen DFI bios der ikke passede så godt til mine ram...:)
-
Hej Glenn ja synte det er lidt mystisk at springet skal blive så stort hvad V ang men volt passer godt nok i cpuz og andre prg tror lidt nu jeg havde bios probs har lige smidt ny bios ind der skulle passe bedre til mine ram som om det hele køre mere stabilt nu grunden til jeg ikke troede det var ram var at de kan køre 600mhz stabilt ...men efter ny bios køre jeg 3.0 nu med 1.5v og 546mhz 3-3-3-7cr1 og den fik 5 timers prime igår uden fejl så det må have været deres egen DFI bios der ikke passede så godt til mine ram...:)[/quote]
Tillykke
Ud over god bios er det utrolig vigtig med Ramnes timing.
Min opteron 165 køre kun 2600Mhz / 290fsb og Mine ram Corsair CMX1024-4400PRO som burde kunne køre stabil 550Mhz køre 474Mhz timing 3-4-4-8 Cass P.G.A Mit MB A8R32-MVP
Venligst Glenn
-
Har selv lige fået min opty175 i fredags, og den kører pt. 2608 mhz (237*11) ved 1.495 V. Havde lidt problemer med at holde den stabil ved 1.450 V, men håber da på der er mere i den endnu.
http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=149404
/Viper
-
Det meget forskelligt...
Min får 1.67 og 2700Mhz på vand... Før 1.6 og 2610Mhz på luft...
Har haft den oppe på 1.74 vcore på vand en halv times prime...
Så bare fyr op for vcore, men hvis cpu'en vil have 0.5vcore for at gå 10 op i mhz så gå de 10 ned samt 0.5vcore, og tænk også på varmen...
Min kan godt nå 2720Mhz men så snakker vi 1.7 vcore og det vil jeg ikke smide efter den når det kun er 20Mhz mere.