Erhvervsøkonomi (resultatopgørelse)

  • I erhvervsøkonomi, er jeg løbet ind i et problem...


    Jeg skal i morgen op til case eksame og der er en opgave hvor man skal stille en balance.


    Problemet er at aktiverne og passiverne ikke giver det samme, og jeg er 100% sikker på at konti er sat rigtigt op.


    Passiverne er 33.330 for lille, hvad gør man så... ?

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________

  • Vi kan jo altså ikke fortælle hvorfor du mangler 33.000 i dine pasiver, når vi ikke kender noget som helst om din opgave. ;)


    Så mit råd til dig vil nok være: Prøv at kigge opgaven igennem flere gange. Spørg evt. nogen fra din klasse, hvis du har muligheden.


    Nu er du ude i ret dårlig tid vil jeg mene, når du først sidder med en regnefejl af den størrelse, dagen før du skal op. Det er ikke helt heldigt ...


    Men hvis det ender helt umuligt, må du jo bare holde dig til at fortælle din censor og lærer hvordan du har gjort, og hvem ved? - Måske har du kun lavet en lille fejl et sted, og så vil du jo stadig få en del point fordi hoveddelen af din fremgangsmåde har været rigtig. :)


    Held og lykke. ;)

  • Jeg omformuler mig... Hvad gør man hvis balancen ikke går op... skal man bruge egenkapital kontoen eller hvad?

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________