? til billede af juletræ i aften nede på torvet

  • Hejsa alle,



    Ja det er jo i dag juletræet bliver tændt i vores by, så her kommer lige et spørgsmål.


    Jeg skal der ned sammen med min datter og se juletræet blive tændt kl. 17.00, for at få det bedste billede af juletræet, hvad skal mit Canon PowerShot S2IS så stå på. ?


    Hælder mest selv til AV og så justere blænden lidt, men ved ikke om det er den bedste indstilling, så håber på lidt hjælp fra jer foto experter. :clap:


    På forhånd takker, og ha' en kanon dag allesammen. :cheers:

  • Ved egentlig ikke, kommer an på så meget, hovedsageligt lys egentlig :)


    Men jeg tror som bare jeg ville prøve auto og hvis det ikke går, så selv indstille hurtigt

  • Quote

    Originally posted by Hardstyler
    Ved egentlig ikke, kommer an på så meget, hovedsageligt lys egentlig :)


    Men jeg tror som bare jeg ville prøve auto og hvis det ikke går, så selv indstille hurtigt


    Ok, lys er der ikke meget af da det er mørkt KL 17.00 ;)

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|


    Ok, lys er der ikke meget af da det er mørkt KL 17.00 ;)


    Vidste ikk om det var udenfor eller indenfor ;)
    Men jeg vil mene at statis nok er din ven her så! Da du nemt kan skyde med lukketider på ½ sek! Tror ikke blitz er SÅ effektivt til det her for at være ærlig, så stativ med og så forsøg dig ad :)

  • Quote

    Originally posted by Hardstyler


    Vidste ikk om det var udenfor eller indenfor ;)
    Men jeg vil mene at statis nok er din ven her så! Da du nemt kan skyde med lukketider på ½ sek! Tror ikke blitz er SÅ effektivt til det her for at være ærlig, så stativ med og så forsøg dig ad :)


    Hehe ja det er udenfor nede på torvet.


    Stativet jeg har er kun et mini på ca 15 cm, så det kan ikke bruges, så jeg må prøve at skyde i fri hånd.

  • Håndfri er svært med ½ sekunds shutter! Du kan altid se om der er en skraldspand eller noget kameraet kan hvile på! gør jeg gerne :)

  • Quote

    Originally posted by Hardstyler
    Håndfri er svært med ½ sekunds shutter! Du kan altid se om der er en skraldspand eller noget kameraet kan hvile på! gør jeg gerne :)


    Der er ikke nogen skraldespand/andre ting lige i nærheden på det nyinstandsatte torv som jeg kan støtte mig til.


    Men jeg kunne jo støtte mig til klapvognen :D

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|


    Der er ikke nogen skraldespand/andre ting lige i nærheden på det nyinstandsatte torv som jeg kan støtte mig til.


    Men jeg kunne jo støtte mig til klapvognen :D


    Hvis det hjælper så bliver du ikke ked af det ;) Og husk, jo mere du zoomer på træet, jo mere ændrer din lukketid sig, om det er til fordel eller ulempe må du selvundersøge, det afhænger af så meget! :)

  • Bedste løsning ville klart være stativ da du nok gerne vil op og have en rimelig blænde for at få det hele skarpt. Høj iso er heller ikke en løsning slet ikke på et kompakt kamera hvor det noget hurtigere bliver grimt end på dslr.


    Tag det lille stativ med og stil det på klapvognen.


    Smid den på av og start så højt som muligt og gå så ned af. Hold iso'en i bund hvis du kan komme af sted med det.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Prøv du bare også uden stativ - du er jo "ung og frisk" endnu og ryster ikke så meget på hånden. :$
    Som du kan se andetsteds, så har "den gamle rystepeter her", taget et rimeligt håndholdt nattebillede af månen. Tror jeg tog ca. 20 billeder med forskellige indstillinger.
    Så i med det store kort og så skyd så løs med de forskellige indstillinger ! Måske et el. 2 af dem er ramt lige i [Blocked Image: http://www.my-smileys.de/smileys3/darti.gif:9xo


    Go' for-jul.[Blocked Image: http://www.my-smileys.de/smileys3/newyear.gif]

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Prøv du bare også uden stativ - du er jo "ung og frisk" endnu og ryster ikke så meget på hånden. :$
    Som du kan se andetsteds, så har "den gamle rystepeter her", taget et rimeligt håndholdt nattebillede af månen. Tror jeg tog ca. 20 billeder med forskellige indstillinger.
    Så i med det store kort og så skyd så løs med de forskellige indstillinger ! Måske et el. 2 af dem er ramt lige i [Blocked Image: http://www.my-smileys.de/smileys3/darti.gif:9xo


    Go' for-jul.[Blocked Image: http://www.my-smileys.de/smileys3/newyear.gif]


    Humm jeg har ikke fået min mængde øl endnu i dag. :D så ryster lidt, ej det meget gas. ;)


    Ja dit måne billede er rigtig godt, synes også det var godt det jeg sendte til dig på et tidspunkt, som jeg havde taget med mit S2IS. :D


    Og ILM med go' for jul.

  • Det hele blev sQ en fiasko ;(


    Der var SORT af mennesker da mig og Signe kom der ned KL. 16.45, så vi kom slet ikke i nærheden af juletræet, øvøv.
    Men jeg må ta' nogle billeder her i løbet af ugen hvor der ikke er så mange mennesker som her D 1 December.