jeg har et problem i går ville jeg flytte alt mit data fra en HD til en anden HD og det gik også fint, jeg fik installeret XP forfra på den ene HD men da jeg så ville smide den anden HD i med filerende på og kommer ind i XP ka jeg godt se aller filerende og mapper men jeg ka ikke åbne dem eller flytte dem men jeg ka godt slette dem.
Hva ka jeg gøre for at få det hele igen ?

Filer på HD
-
-
Jeg mener vidst at hvis du har haft nogle rettigheder kørende på det drev og geninstallere windows så får du ikke overført de rettigheder til det nye windows.
Men prøv lige fejlsikret tilstand og se af først ellers vil jeg tro at der ikke er andet at gøre end at slette.jeg er ikke lige 100% sikker
-
Hvordan ser din Disk Manager ud?
Det lyder som om windows har lidt knas med din gamle partition.Hvis det er noget med access pemissions som den skriver,
kan et program som "Unlocker" tit redde situationen.http://ccollomb.free.fr/unlocker
Det er gratis og nemt at bruge.
Men hvis det er mange gigabyte det drejer sig om er det måske en lidt langsommelig løsning.
-
Disk Manager ?
alt det andet hjalp ikke.
-
Originally posted by Connektors
Disk Manager ?
My computer\control panel\administrative tools\computer management\disk management.Der kan du se diske og partitioner og håndtere dem.
Windows er ikke specielt god til at kende forskellige typer af partitioneringer og formatteringer,
så nogle gange kommer en disk, der har kørt fint på en computer, til at fremstå som "unknown" eller "hidden" på en anden. -
Originally posted by Humpeligimp
My computer\control panel\administrative tools\computer management\disk management.Der kan du se diske og partitioner og håndtere dem.
Windows er ikke specielt god til at kende forskellige typer af partitioneringer og formatteringer,
så nogle gange kommer en disk, der har kørt fint på en computer, til at fremstå som "unknown" eller "hidden" på en anden.
disken fejler ikke noget, han kan jo godt se filerne osv.den mappe filerne ligger i er jo documents and settings og der ligger der nogle rettigheder fra han tidligere windows
-
Originally posted by ^Genzo^
disken fejler ikke noget, han kan jo godt se filerne osv.den mappe filerne ligger i er jo documents and settings og der ligger der nogle rettigheder fra han tidligere windows
Det med rettighederne plejer ikke at være et problem for unlocker.
Desuden fik jeg opfattelsen af at det var hele disken han ikke havde
adgang til og ikke kun mappen i eksemplet -
Originally posted by Humpeligimp
Det med rettighederne plejer ikke at være et problem for unlocker.
Desuden fik jeg opfattelsen af at det var hele disken han ikke havde
adgang til og ikke kun mappen i eksempletkig på billedet igen, den siger jo netop at han ikke har rettighederne til filerne
-
den ka godt finde disken og det hele og jeg ka godt gå ind i den men mapperende/filerende siger den det på billedet
og unlocker finder intet så jeg ka kun sige flyt filer, omdøbe eller slet filer
men hvis jeg prøver på at omdøbe eller flytte kommer dne frem med den fejlmedelse igenedit: alle mine mapper der inde siger den også at der er 0kb i dem
-
Dine filer lå i under Dokumenter på den gamle Windows installation, ikke?
Så du kopierede bare hele "Documents and Settings"-mappen over på den anden disk?
Dokument-mappen er beskyttet således at man kun kan se ens egen brugers mappe. Når du har gjort som du gjorde, svarer det til at sætte disken over i en anden PC, og så har du ikke adgang til filerne.
Jeg har omgået det et par gange ved at lave et image (med DriveImage) af den disk jeg skal have filerne ud fra, og så åbne imaget med DriveImage's ImageViewer. Så kan man kopiere filerne ud uden problemer.
Det er dog lidt omstændigt at gøre det sådan.Mon ikke det kan klares med en Linux LiveCD, hvis du kan finde sådan en med drivere til både at læse og skrive til NTFS?
-
nej jeg har kopiret alt der var inde i mappen og lagt det samme sted bare på den anden disk
shared documents
-
nej jeg har kopiret alt der var inde i mappen og lagt det samme sted bare på den anden diskshared documents
Jeg tror stadig at det er problemet. Oplysningerne om adgangskontrol ligger i filsystemet, så du har kopieret dem med.
-
det med DriveImage virkede heller ikke
[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/1106/32_untitled.jpg]
-
det med DriveImage virkede heller ikke[Blocked Image: http://peecee.dk/uploads/1106/32_untitled.jpg]
Uhhh...
Det ser ikke godt ud.
Jeg har ikke andre forslag end at prøve med en Linux Live CD.
-
ok mange tak for den hjælp der nu er blevet givet.
Jeg tror alt dataen er kaput desvære så der røj lige lidt overe 250GB med film/spil/billeder/privat og jeg må begynde på en helt frisk -
ok mange tak for den hjælp der nu er blevet givet.
Jeg tror alt dataen er kaput desvære så der røj lige lidt overe 250GB med film/spil/billeder/privat og jeg må begynde på en helt friskDu vil ikke prøve med en Linux Live CD?
-
en god regel til en anden gang er at kopiere alt det du får brug for i de documents and settings over på et andet drev, gør jeg ivhertfald
-
Originally posted by ^Genzo^
en god regel til en anden gang er at kopiere alt det du får brug for i de documents and settings over på et andet drev, gør jeg ivhertfaldDet var jo også det han gjorde... Noget er åbenbart bare gået galt...
-
YES jeg har lige startet min blærbar op og der ligger ca 85% af tingende
-
YES jeg har lige startet min blærbar op og der ligger ca 85% af tingendeIkke dårligt...