Jeg synes godt nok 60-70hk på en 125 maskine lyder som meget, så må det da i hvert fald være med ekstremt slid på diverse dele. Jeg kunne forstille mig de havde noget mindre heste til længere løb.
De 43hk jeg nævnte var på en scooter motor (hvor kraft tabet er betydenligt større pga. de drives med rem fremfor kæde) og det var somendt ikke så meget mht, kræfterne med at der var en forøgelse. (Hvor vidt det var en cylinder med skrappere porttider eller en std. cylinder kan jeg ikke huske.)
Og jo, tryk på en 2t motor med membran godt lade sig gøre (rent teoretisk i hvert fald) derved ikke at forkaste a drejeventil er at foretrække da de fleste membraner ikke er gangbare til mere end 12.500 rpm. (de virker fint de kan bare ikke følge ordenligt med) derudover begrænser drejeventil heller ikke benzin blandingen mængden som kan skydes ned i krumtaps huset som membran nærmest gør.
Til topic starter, en af de ting der nok har inspiret dig til at ville bygge din egen turbo er det luftfilter med en elmotor i en snegl på, som der har været sendt billeder rundt af som har været en såkaldt 'turbo' (Selv om hvis det faktis virkede så ville det være en kompressor)
(BuEn der skriver)