reinstall/format af preinstall. windows

  • Jeg har en kammerat der for en 4 års tid siden købte en Compaq pc. Windows og flere andre programmer lå på den fra starten, så alt installerede sig selv første gang han tændte den.
    Der gik ikke længe før hans HD gik ned, og han fik sat en ny HD i pc'en hos Elgiganten (tror jeg nok) samtidig fik han tilsendt 6stk recovery cd'er. Igen installerede programmerne sig selv første gang han tændte sin pc.


    Nu er problemet så, at han gerne vil have reformateret sin pc og have geninstalleret alle sine programmer. Jeg sagde til ham at det var ikke noget problem, han kunne jo bare smide cd nr. 1 i maskinen og så ville det gå af sig selv......MEN når vi smider skive 1 i pc'en, så står der "Denne installationsdiskette virker ikke med denne model Compaq computer".... :boxed:


    Hvad gør vi så ? Hvordan formatere vi pc'en og får geninstalleret alle de programmer der fulgte med fra starten ? :rolleyes:


    vi ville være glade for lidt hjælp ! :clap:

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Ved godt det ikk er noget svar, men når i startede windows op første gang, kom den så ikk op med om den selv skulle brænde nogle recovery cd'er?
    Men ok det er os fire år siden :P

  • Quote

    Originally posted by Kenny
    Ved godt det ikk er noget svar, men når i startede windows op første gang, kom den så ikk op med om den selv skulle brænde nogle recovery cd'er?
    Men ok det er os fire år siden :P



    jeg ved det faktisk ikke..



    Quote

    Ring til HP Support - de må kunne hjælpe jer



    nå det er Hp jeg skal ha' fat i. Jeg søgte efter compaq support og fandt intet

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Jeg har lige ringet til supporten.. det er bare en telefonsvarer der fortæller mig at jeg skal finde hjælp på hjemmesiden :boxed: - så vidt jeg kan se er der ikke noget der der kan hjælpe mig.
    Skal jeg så pakke mine sydfrugter og kontakte Elgiganten, hvor min makker oprindeligt købte Pc'en ?




    eller kan jeg på nogen måde lave en recovery cd eller lign. fra Pc'en ?

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

    Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().