Jeg vil gerne skifte fra WMV format, til noget andet. WMV er skidegod til at komprimere men det bliver så mega slørret. Nogle der har forslag til hvilket format jeg burde vælge?
Det skal op på min side selvfølgelig. Men formatet skal være så godt komprimeret som muligt, og dog stadig i bedst mulige kvalitet. Uden helst at fylde ALT for meget, så folk ikke vil downloade det. Regner med 3-4 minutters video, f.eks. og at det max kommer til at fylde en 30-40.
Please kom med lidt hjælp
-
-
XviD ?
-
Originally posted by Bubbi
XviD ?
Glemte det at sige det, det skal helst være noget "standard". Så dem der ikke bruger deres egne computere, måske en offentlig computer, eller dem som ikke har alle mulige codecs installeret, godt kan se det uden at skulle downloade alt muligt crap. -
Hvis ALLE skal kunne afspille det, ville jeg selv vælge 2 versioner..
En WMV version til streaming, og en XviD i høj kvalitet til download..
-
Originally posted by Bubbi
Hvis ALLE skal kunne afspille det, ville jeg selv vælge 2 versioner..En WMV version til streaming, og en XviD i høj kvalitet til download..
Streaming? Hvordan gør jeg det? -
Øhh man kan altid streame en WMV..
Altså se den mens den downloader.. -
Nårh på den måde. Ja okay, forstår. Tak for det, det var en god idé.
-
wmv er klart bedst fordi man kan stream, så bare sæt kvaliteten op på wmv
-
WMV er grimt ligemeget hvad næsten. Det bliver så slørret. Selv på det bedste kan det ses tydeligt at det mister skarpheden.
-
Undre mig Quicktime ikke er nævnt, selvfølgelig færre der har quicktime end WMP men kvaliteten er også noget større, men generelt gi' folk valgmuligheder, WMP, Quicktime og download fx Xvid - og evt 2 kvaliteter til både WMP og quicktime, bredbånd og modem fx
-
Originally posted by WebT
Undre mig Quicktime ikke er nævnt, selvfølgelig færre der har quicktime end WMP men kvaliteten er også noget større, men generelt gi' folk valgmuligheder, WMP, Quicktime og download fx Xvid - og evt 2 kvaliteter til både WMP og quicktime, bredbånd og modem fxDet fylder også en del.... Quicktime....
Jeg har nogenlunde samme problemat wmv er skod kvalitet uden at det skal fylde for meget... Kan man virkelig ikke streame formater såsom divx, xvid osv?
Fluying trickster se evt her
http://www.microsoft.com/windo…pros/encoder/default.mspx
dog stadig wmv... men leg lidt med det og så kan du måske finde det rette indstlling...
-
Quicktime kan faktisk laves så det ikke fylder så meget og har ret god kvalitet - så længe de rigtige indstillinger bliver brugt og de rigtige codecs, nu er det efterhånden 5-6 år siden jeg arbejdede med videoredigering så kan ikke lige fortælle dig hvilke indstillinger - måske heller ikke relevant da vi arbejdede på mac