WTF sker der for telmore

• har lige opdaget at telmore er begyndt at opkræve et "administrationsgebyr" - hvor når er de begyndt på det? jeg fik abonnement hos telmore kort efter de blev oprettet - og de har aldrig opkrævet "administrationsgebyr" før - hvornår har de fundet på det?

jeg ringer aldrig op fra min mobil (2 måneder siden sidst), så jeg blev ret overrasket da jeg modtog en besked fra telmore med info om at jeg nu var under 0 kr her idag....

synes i man kan sige at de giver "gratis abonnement" når de så opkræver "administrationsgebyr" hver måned? - synes selv det er for tyndt...

kender i nogen teleselskaber der giver gratis abonnement (i den ægte betydning)? - jeg trro nemlig jeg skifter....

• Der er f.eks. http://www.unotel.dk, som skriver i sine betingelser:
    1.6 UnoTel opkræver ikke minimumsforbrug, hvilket betyder, at man som kunde hos UnoTel selv definerer sit forbrug.

1.7. Mobilnumre der ikke har haft aktivitet i 6 måneder nedtages, dog vil der blive sendt en påmindelse pr. mail 14 dage inden UnoTel nedtager nummeret. Hvis nummeret ikke tages i brug inden de 14 dage, nedtages nummeret i henhold til gældende regler.
    Hos UnoTel defineres aktivitet ved, at der skal være foretaget opkald eller afsendt SMS.

Så du skal bare sende en SMS hver 6. måned, og så skulle den være i vinkel.

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

• mja.... men det samme siger telmore jo - men kaster så gebyrer i hovedet på en alligevel... tror jeg vil kontakte forbrugerrådet - synes det virker mystisk at de bare kan begynde at opkræve et gebyr ligepludselig uden videre - det gebyr var jeg jo f.eks ikke oplyst om da jeg i sin tid oprettede en konto hos telmore

• hmm.. nu jeg tænker over det kan det faktisk godt være at de informerer om at man skal have et minimumsforbrug hver måned - ellers bliver man bonget for 7.50
    my bad tror jeg

• Ja, den er god nok, at de trækker nogle dollars, hvis man ikke bruger den:

Abonnementsaftalen forudsætter et forbrug på mindst 50 kr. for 3 sammenhængende kalendermåneder. Hvis forbruget er mindre, opkræver TELMORE et administrationsgebyr på 7,50 kr. Læs mere i vilkårenes punkt 1.

Det gør unotel dog ikke, hvis du stadig vil skifte.

(\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw