Hvornår skal du have Windows Vista?


  • Alt det der med det integrerede DRM, PVP-OPM, HDCP og at MS tjekker en i hoved og røv fordi man har installeret Vista, det gider jeg simpelthen ikke. Det kommer sku for tæt på, hvis man ikke selv må bestemme hvad der ligger på ens pc..! Og sætte kunderne i det dilemma at skulle købe nyt hardware ( skærm evt gfx er ik helt sikker på om gfx også skal understøtte det ) for at kunne se fx ægte High Definition på sin pc, hvor man så kan blive nødssaget til at se det i en dårligere version pga skærmens "inkompatabilitet", bare fordi den "gamle" TFT man fx købte for en måned siden ikke understøtter fx HDCP.. Lamt.
    Jeg er personligt imod alle former for DRM som det ser ud idag. Selvfølgelig skal firmaet /personerne der har rettighederne til et stykke musik / film whatever, være istand til at beskytte deres produkt når de sælger online. Men når det går ud over brugerens mulighed for at benytte dette produkt, og brugerne overhovedet ikke "ejer" det på samme vilkår som vi nu fx ejer en ganske almindelig CD. Synes virkelig Apples Itunes shop snyder folk for groft.. Heldigvis har DVD-Jon vist også været inde og pille lidt i det, så man kan benytte sit musik indkøbt fra itunes shoppen fuldud.
    Når vi snakker om det, så læste jeg lige en god artikel om DRM på computerworld. Clicky