!!!!!hjælp!!!!!! com der ikke vil starte

  • min computer vil ikke starte op mere lige så snart den skal til at loade windows går skærmen i sort og så sker der ikke mere...


    var i gang med at oc men nåde til 345 - 350 fsb og der fra ville den ikke vider prøved så at gi den noget vcore men hjalp ikke, det virkede som om det var rammene der ikke ville mere prøvede så at gi dem noget mere men hjalp ikke. har slået hyperpart 3 fra og har både prøvet med og uden SPD timings.


    system:
    asus p5w dh
    2 * crosair 1 gb
    2*raptor i raid0
    2* samsung spin point i raid0
    windows xp pro x64


    mine max indstilinger:
    memory volt 2,4
    vcore volt 1,5
    fsb volt 1,4
    Mch volt 1,55


    ville bar have den til at starte op igen clerede så bios og lod den stå på standart indstillinger ud over de ting der skal stilles for at den køre raid.


    men hjælp den vil heler ikke starte i standart indstillinger..


    håber ikke jeg har brandt noget af :oops:

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

    Rettet en gang, sidst af Fmp ().

  • har taget batariet ud når jeg har clerede



    er det beder nu med overskriften

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

    Rettet en gang, sidst af Fmp ().

  • memory volt er alt for høj tror jeg..se lige hvad de ram normalt skal bruge...


    vmch behøver du ikke røre før du nærmer dig 400 fsb.


    sæt ram til spd default og hyperpath3 disable.


    hvad bios bruger du ?


    vcore er da også ekstrem høj...


    hvad køling har du for jeg tror altså alle de volt virker negativt på din stabilitet og skaber alt for megen varme.....de fleste kan køre med standard vcore ved den hastighed.


    og det board har ofte problemer med at starte op....nogle gange skal jeg reboote uden gfx og dernæst sætte det i igen inden den starter op normalt...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • memory volt er standart 2,1 volt


    har sat spd sat til og diabel hype 3


    bios 1305


    og har en tripel vandkøler med en lanig dcc pro ultra til cpu den lægger os stabilt på en 30 C så tro ikke det er fordi den bliver forvarm..


    jeg kunne ikke få den forbi de 345 fsb og så prøvede jeg at hæve vcore mere og mere men da det ikke virket prøvede jeg og gi noget mere volt på nogen af de andre ting men det virkede heller ikke.


    er helt ny i oc så har ikke den store anelse om hvad der er meget.. men kunne se der var mange der var helt op på 1,6 vcore


    prøver lige at bote uden gfx

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Og som Fragman skriver så har det bord mange problemer med at boot.
    Mit skal nogle gange stå en 5min efer det har læst mine ram, så prøv du at lade det stå og hænge noget tid
    Har os det problem at hvis jeg har lavet bios flash eller andet sjov så skal jeg hive min maxtor fra under første boot, lade min raptor starte op i windows, lukke ned igen og tilslutte min maxtor igen og så starte op i windows igen.
    For hiver jeg ikke min maxtor efter et bios flash så kan den nemlig kun finde min maxtor og ikke min raptor og det ik så smart nå jeg køre windows på den ;)

  • så lykkedes det.. jeg satte windows i og diskette med raid driver og kørt en repari..


    men det virkede hvis ikke det reperi.. men genstarte og her efter virkede det.. kan den have misdte drivern til raid.


    så må jeg bare op på hesten igen...


    lige et spørsmål? jeg har ddr2 800 ram i stiller i det så på det eller har i det bare på auto..


    og hvis jeg nu møder den mur igen ved 345 fsb hvad er så det første jeg gør..


    og hvordan stiller man sine ram timings hvis man har slået sdp til


    og tak for jeres hjælp :crazyeyes:

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

    Rettet en gang, sidst af Fmp ().

  • så sker det igen lige så snart jeg pøver med 350 fsb.. det virker som den smider min raid driver væk er der nogen der har efaring med det..

    E8500 E0
    Gigabyte EP45T-UD3R
    OCZ 1600 Mhz
    30 GB OCZ vertex
    1 TB samsung F1
    Sapphire HD4850
    enermax infiniti 650W

  • Quote

    Originally posted by Fmp
    er det beder nu med overskriften


    det var ihvertfald et stort skridt i den rigtige retning, nu ved man da i det mindste hvad man går ind til når man klikker på tråden ;)


    Nu skal jeg nok lade være med at lave mere OT i din tråd, gl med dit oc ;)

  • når du har slået spd til så kan du ikek stille på dem..men du kan stille ramdivider op...for den er standard normalt for lav..den skal bare tæt på det dine ram kan køre når du har kørt cpuen op hvor den ikke vil emre.....men først der.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.