Er det den samme cd-key der gælder for f.eks. en Xp home DK og Xp home eng?

Cd-key og sprog
-
-
Yep
-
Originally posted by shahid_2dk
Er det den samme cd-key der gælder for f.eks. en Xp home DK og Xp home eng?Hvorfor spørger du ? ... Der følger jo en licens-key med den Windows CD du køber/har købt, så der er jo ingen grund til at tænke på om du kan bruge den key til andre maskiner hvor du har en uoriginal Windows CD, på et andet sprog til, da det jo er ulovligt at gøre.
-
Originally posted by GrillRotten
Hvorfor spørger du ? ... Der følger jo en licens-key med den Windows CD du køber/har købt, så der er jo ingen grund til at tænke på om du kan bruge den key til andre maskiner hvor du har en uoriginal Windows CD, på et andet sprog til, da det jo er ulovligt at gøre.
Jeg går næsten ud fra at det er licensen man SKAL have/betale for originalt.
Så derfor burde der ingen problem være i at bruge keyen på samme produkt, bare på et andet sprog.Tager jeg fejl?
-
Så derfor burde der ingen problem være i at bruge keyen på samme produkt, bare på et andet sprog.Tager jeg fejl?
Nej.
-
Ja, man skal betale for sin key, men der følger jo en CD med den key når vi snakker om OS til private. Hvis der ikke følger en CD med og du står med en Windows DK CD som du ikke har key til samtidig med at du står med en Windows UK CD som du kan købt licens til, så er DK CD´en jo ulovlig. Var den ikke det, så måtte man jo også downloade/skaffe sin Windows hvor man nu havde lyst så længe man bare havde en original key man har betalt for ... men det må man jo ikke.
Det er måske detaljer, men det er jo enten sort eller hvidt.
Men ja, man kan hvad man vil hvis man er komplet ligeglad.
-
Efter som jeg har forstået det så er det lovligt at have en kopi xp og så en original licens key, men åbenbart ikke.
-
Det er vidst muligt at købe en licens key, uden cd.
-
Originally posted by XmuZz
Efter som jeg har forstået det så er det lovligt at have en kopi xp og så en original licens key, men åbenbart ikke.Det er lovligt at tage en sikkerheds-kopi af en Windows CD man har købt. Hvis original CD´en efterfølgende går i stykker, så er det vist lovligt nok at bare forsætte med kopi CD´en. Man kan dog kontakte MS og så få en ny original CD ved at oplyse dem ens key. Eller noget i den dur.
Egentlig ville det være nemmere at bare downloade windows fra nettet og så bruge sin original key. Ingen ville finde ud af det og det burde jo være lovligt nok da man har en original key. Men er det vist ikke
Egentlig burde det også være lovligt at få en kopi af windows fra en ven og så bruge sin egen originale key, men det er også ulovligt
-
Man betaler jo for sin key.
Det jo det samme med at man kan indtaste sin key og downloade en 64 bit xp så meget som man vil.
-
Man betaler jo for sin key.Ja, det gør de fleste. Men det er jo stadig ulovligt at dele sin "buyware" software med andre.
QuoteOriginally posted by shahid_2dk
Det jo det samme med at man kan indtaste sin key og downloade en 64 bit xp så meget som man vil.Hvorfor ? - Der er da stor forskel. Siger vel også sig selv ?
-
Originally posted by GrillRotten
Det er lovligt at tage en sikkerheds-kopi af en Windows CD man har købt. Hvis original CD´en efterfølgende går i stykker, så er det vist lovligt nok at bare forsætte med kopi CD´en. Man kan dog kontakte MS og så få en ny original CD ved at oplyse dem ens key. Eller noget i den dur.
Egentlig ville det være nemmere at bare downloade windows fra nettet og så bruge sin original key. Ingen ville finde ud af det og det burde jo være lovligt nok da man har en original key. Men er det vist ikke
Egentlig burde det også være lovligt at få en kopi af windows fra en ven og så bruge sin egen originale key, men det er også ulovligt
Hehe...
Der er så meget i den her verden der er