4 stk yderst simple photoshop-kreationer [Sidste opdatering i bunden]

• Har længe ville udarbejde noget kreativt til hjemmet, nærmere betegnet en trappeopgang til anden sal (nu skal i ikke tro jeg bor i et slot eller lignende).

Disse billeder har altid skulle være rimelig simple, og derfor bringer jeg 4 stk meget simple kreationer.

Ville lige have et par ord med på vejen inden jeg vil bede en trykker om at printe dem. Kunne være noget måske skulle rettes ;)

[Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=160&thumb=true]
    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=161&thumb=true]
    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=162&thumb=true]
    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=163&thumb=true]

For at give en idé omkring, hvordan billederne vil hænge på væggen, så kan man se på nedenstående billede.

[Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=169&thumb=true]

• Jeg må indrømme at de er lige en tand for morderne for min smag ;)

Rig:
    CPU: Intel E8500 @ 3.50
    RAM: Mushkin Redline 2 x 2 GB
    MOBO: Maximus Formula II
    GFX: ATI Radeon HD 4870 X2

• Det ser da fedt ud :D

Det er som du selv siger forholdsvis simpelt, men alligevel virker det rimlig velovervejet med det lille farve-spil der er i f.eks de sorte "pletter", så det ikke bare er en ensfarvet masse og især også kontrasten mellem den røde og den sorte virker også rigtig god.

Er det brushes, eller homegrown?

Ikke så meget at sætte en finger på :D

• At det lige skulle ligne malingklatter har længe været i mine overvejelser. Havde også tænkt et stykke tid på en kombination af sort, rød og hvid. De farver spiller ganske fint sammen. Billeder skal alligevel hænge i en opgang, hvor der ikke er nær så meget lys som i eksempelvis et værelse. Derfor skulle de ikke være mørke men rimelig lyse og samtidig ret simple.

Men det er brushes jeg har brugt. 1 brush pr. billede.

Der er mange fantastisk spændende brushes til Photoshop på Deviantart.

• Jeg synes det ser ganske fint ud og tror de vil passe godt i din trappeopgang - omend lyddæmpere i trappen ville være bedre :pokey:

Dog synes jeg at hvis det skal ligne malingsklatter - så er der en lidt for hård linje i 1'eren og 4eren - ser næsten ud som om der er afdækket med malertape da malingen stopper meget pludseligt - synes helt klart 3eren er fedest og for mig mest realistisk også

Originally posted by WebT
    Jeg synes det ser ganske fint ud og tror de vil passe godt i din trappeopgang - omend lyddæmpere i trappen ville være bedre :pokey:

Dog synes jeg at hvis det skal ligne malingsklatter - så er der en lidt for hård linje i 1'eren og 4eren - ser næsten ud som om der er afdækket med malertape da malingen stopper meget pludseligt - synes helt klart 3eren er fedest og for mig mest realistisk også

Ja, en trappe der ikke knirker ville være fedt. På den anden side kan ingen komme op og overraske mig :razz:

Tror klatterne i billede 1 og 4 skyldes måden malingen er "tabt" på.

Skal ikke helt kunne sige det, men sådan er de der brushes bare. De andre brushes jeg har med malingklatter ser helt elendige ud, hvis man laver dem større. De bliver helt sløret :rolleyes:

• Fin ide!
    den lidt kedelige trappeopgang vil givet blive pænere med din kunst, for jeg synes at de matcher nu meget godt!
    Om du nu skal hænge dem vertikalt op langs trappen eller vandret, det bliver vel det næste problem...
    Men klart en pænere opgang med friske farver :9xo

[SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

Originally posted by Legolas
    Fin ide!
    den lidt kedelige trappeopgang vil givet blive pænere med din kunst, for jeg synes at de matcher nu meget godt!
    Om du nu skal hænge dem vertikalt op langs trappen eller vandret, det bliver vel det næste problem...
    Men klart en pænere opgang med friske farver :9xo

De skal hænge som på det sidstviste billede. Synes det fungere bedst, i og med, man går op ad trappen. Ligeledes modsat på vej ned (logisk nok).

• jeg syntes det er helt fine billeder... simple, enkle og stilede, lige som det skal være, bliver hænt op på en simpel måde.

hvad farve har du på din væg ?

tror det ville se rigtig godt ud med en broget hvid måske lys råhvid..

kan nok også gå til en 1000N (meget lys grå) men ville fortrække en hvid farve.

hvis du har filt på væggen tror jeg det vil se meget godt ud. :)

hvilken type ramme har du tænkt dig at bruge ?

btw. tror det kunne se stilet ud på struktur :9xo

• Det er bare sådan en ganske alm. tarpeseret hvid væg. yderst typisk for lejligheder i gennem en boligforening (vil jeg mene).

De skal trykkes her imorgen (tror nok trykkeren har tid til 4 billeder).

Tager et nyt billede, når de er kommet op i rammerne, som jeg fik hængt op igår aftes.

Det er iøvrigt bare helt alm. aluminiumsrammer i sølv. Ville måske godt have haft sorte rammer, men er lidt økonomisk og bruger nogle rammer jeg har i forvejen.

• okai så det er bare sådan alm. savsmuldstapet (staves)

nu har jeg arbejdet som maler og er sådan okai til at se ting for mig medhensyn til sådan noget med faver osv.

tror det kommer til at se godt ud :D stil over det.

Originally posted by nonsens1
    okai så det er bare sådan alm. savsmuldstapet (staves)

nu har jeg arbejdet som maler og er sådan okai til at se ting for mig medhensyn til sådan noget med faver osv.

tror det kommer til at se godt ud :D stil over det.

Har i hvertfald gode forventninger til det endelig "look" :)

• kunne se fedt ud i den opgang... ville blive bare en smule bedre hvis du kunne hænge en eller flere små lamper hen ved.

så er den der

CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

Originally posted by Foxx
    kunne se fedt ud i den opgang... ville blive bare en smule bedre hvis du kunne hænge en eller flere små lamper hen ved.

så er den der

Jah, hvis man ellers ville kunne skjule ledningerne :)