Hejsa
Synes faktisk min computer larmer for meget, så det vil jeg gøre noget ved - men er lidt bande for temps og airflow ændrer sig drastisk, så vil lige høre jer først.. der er disse ting jeg har tænkt mig at gøre:
#1 Jeg regner med at slukke min 80x80 fan på siden af kabinet, da jeg ikke tror den giver så meget mere flow i kabinet og køling..
#2 Jeg overvejer at pille den tilhørende 120 mm fan af min scythe ninja, men kan det godt køre passiv kølling? (altså uden fan) der er jeg lidt i tvivl, og om temps ikke går amok - det skal lige siges min cpu kører standard hastighed, og køle pasta er artic silver..
#3 Slukke den northq 120 mm fan jeg har der sidder bagi kabinet og puster ud (den her northQ fan) hvor meget vil det gå udover airflowet og det, hvis jeg slukker den? og kan det slet ikke anbefales?
#4 Slukke den medfølgende 120 mm fan der sidder foran.
Der er jeg også lidt i tvivl med hensyn til airflow?
- og kan det overhovedet fungere med passiv kølling af cpu, hvis jeg slukker de 2 fans?
#5 montere denne zalman (zalman nb47j) på mit chipset i stedet for den meget larmende lille blæser jeg har nu. Der er jeg så også bare lidt i tvivl om jeg kan slukke de 2 fans så? Jeg tror måske det bliver for varmt for mit chipsæt og cpu, hvis jeg skal slukke dem?
#6 jeres mulighed?
jeg tror ikke rigtig der er mere der kan gøres - det var lige lidt forslag, for er efterhånden ret træt af at den larmer så meget..
det skal lige siges jeg ikke vil bruge ekstra penge på at købe andet køling, og at lyddæmpingen skal findes i ting jeg allerede har..
fulde specs kan ses i min signatur
jeg er lidt ved at stresse min computer, så i kan få lidt temps her snart