Lavere støj fra kabinet

• Hejsa :D

Synes faktisk min computer larmer for meget, så det vil jeg gøre noget ved - men er lidt bande for temps og airflow ændrer sig drastisk, så vil lige høre jer først.. der er disse ting jeg har tænkt mig at gøre:

#1 Jeg regner med at slukke min 80x80 fan på siden af kabinet, da jeg ikke tror den giver så meget mere flow i kabinet og køling..

#2 Jeg overvejer at pille den tilhørende 120 mm fan af min scythe ninja, men kan det godt køre passiv kølling? (altså uden fan) der er jeg lidt i tvivl, og om temps ikke går amok - det skal lige siges min cpu kører standard hastighed, og køle pasta er artic silver..

#3 Slukke den northq 120 mm fan jeg har der sidder bagi kabinet og puster ud (den her northQ fan) hvor meget vil det gå udover airflowet og det, hvis jeg slukker den? og kan det slet ikke anbefales?

#4 Slukke den medfølgende 120 mm fan der sidder foran.
    Der er jeg også lidt i tvivl med hensyn til airflow?

- og kan det overhovedet fungere med passiv kølling af cpu, hvis jeg slukker de 2 fans?

#5 montere denne zalman (zalman nb47j) på mit chipset i stedet for den meget larmende lille blæser jeg har nu. Der er jeg så også bare lidt i tvivl om jeg kan slukke de 2 fans så? Jeg tror måske det bliver for varmt for mit chipsæt og cpu, hvis jeg skal slukke dem?

#6 jeres mulighed?

jeg tror ikke rigtig der er mere der kan gøres - det var lige lidt forslag, for er efterhånden ret træt af at den larmer så meget..

det skal lige siges jeg ikke vil bruge ekstra penge på at købe andet køling, og at lyddæmpingen skal findes i ting jeg allerede har..
    fulde specs kan ses i min signatur

jeg er lidt ved at stresse min computer, så i kan få lidt temps her snart

AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja

• du kan roligt montere den der kølerprofil på dit mb, jeg har selv gjort det og det fungerer upåklageligt.. jeg vil tilgængæld overhovedet ikke anbefale dig at pille blæseren af din cpu-køler - ikke fordi jeg ved det, men jeg er overbevist om at det er en meget dårlig idé.
    Jeg har selv kun 1 120 mm blæser i mit kabinet den er lownoise og fungerer fint og larmer ikke..

du skriver at du ikke vil ud og købe anden køling, men jeg tror det er den eneste mulighed du har, du kan ikke bare slukke for alt der drejer rundt i dit kabinet og så ellers forvente at det kører for dig.

Du skulle måske se dig om efter nogle lownoise blæsere og en lownoise PSU det ville sansynligvis afhjælpe de værste lydgener. Blæserne koster ikke alverden, bladr lidt videre evt. hos shg.dk

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Originally posted by qstR
    #2 Jeg overvejer at pille den tilhørende 120 mm fan af min scythe ninja, men kan det godt køre passiv kølling? (altså uden fan) der er jeg lidt i tvivl, og om temps ikke går amok - det skal lige siges min cpu kører standard hastighed, og køle pasta er artic silver..

hvis den skal køles passivt kræver det at der er en lille bitte smule air flow i kabinettet (har prøvet hvor den står frit på et bord uden det mindste airflow, og der bliver den for varm til mig ihvertfal ;)). Dog synes jeg at blæseren på min scythe ninja er ualmindelig støjsvag, den snurrer rundt med ~700rpm ligenu og siger absolut ingenting...

EDIT: min pointe var jo så at du skulle lade blæseren blive på ;)

Originally posted by Fruitloop
    du kan roligt montere den der kølerprofil på dit mb, jeg har selv gjort det og det fungerer upåklageligt.. jeg vil tilgængæld overhovedet ikke anbefale dig at pille blæseren af din cpu-køler - ikke fordi jeg ved det, men jeg er overbevist om at det er en meget dårlig idé.
    Jeg har selv kun 1 120 mm blæser i mit kabinet den er lownoise og fungerer fint og larmer ikke..

du skriver at du ikke vil ud og købe anden køling, men jeg tror det er den eneste mulighed du har, du kan ikke bare slukke for alt der drejer rundt i dit kabinet og så ellers forvente at det kører for dig.

Du skulle måske se dig om efter nogle lownoise blæsere og en lownoise PSU det ville sansynligvis afhjælpe de værste lydgener. Blæserne koster ikke alverden, bladr lidt videre evt. hos shg.dk

okey, det vil jeg prøve så .. tror også den chipsæt blæser jeg har nu er en af dem der larmer mest i mit kabinet

jeg vil også sige min northq er lownoise med 17 db? men, du siger du kun har en - ville det så være bedst at have den så indsugning eller udsugning?

Asus A8n-sli SE
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb

• try-this: min kører med 1200 rpm - og kører heller ikke dem larmer særlig meget.. men det siger selvfølgelig noget, men kan godt se - nok heller ikke det sted jeg havde regnet med så meget ;)

Asus A8n-sli SE
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb

try-this: min kører med 1200 rpm - og kører heller ikke dem larmer særlig meget.. men det siger selvfølgelig noget, men kan godt se - nok heller ikke det sted jeg havde regnet med så meget ;)

kan du ikke skrue ned for blæser hastigheden inde i bios?

Originally posted by Try-this

kan du ikke skrue ned for blæser hastigheden inde i bios?

nu kører den med 700 rpm cirka. er det muligt at skrue ned for mine andre blæsere? prøver lige at rode lidt med speedfan, det skulle vidst kunne gøre det nogle gange?

Asus A8n-sli SE
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb

nu kører den med 700 rpm cirka. er det muligt at skrue ned for mine andre blæsere? prøver lige at rode lidt med speedfan, det skulle vidst kunne gøre det nogle gange?

måske ved chipset fan og en enkelt case fan, men er ikke sikker ;)

okey, det vil jeg prøve så .. tror også den chipsæt blæser jeg har nu er en af dem der larmer mest i mit kabinet

jeg vil også sige min northq er lownoise med 17 db? men, du siger du kun har en - ville det så være bedst at have den så indsugning eller udsugning?

Min står til udsugning, detr fungerer fint nok og jeg har gode temps i mit kabinet, men jeg overvejer da at smide en 120mm blæser på til indsugning.
    en 120mm blæser behøver knap så mange RPM for at trække det samme luft igennem kabinettet som en 80 mm blæser, så derfor er den knap så larmende. det er jo også værd at tage med i dine overvejelser

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

• Har lige monteret end Ninja cpu køler for min m8 ;) man kunne slet ikke høre den, og vi sad lige ved siden af den og sidepanelet var pillet af..
    Så du behøver ikke pille den blæser af..

Syntes også at du skal lade din 120mm blæser blive i fronten så du har lidt airflow.. og det med chipset køleren er nok en god ide ;) chipset kølere kan larme en del :) så køb den passive fra zalman :)

Så skal det nok gå :)

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
    Gigabyte P35-DS3
    Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
    2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
    OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
    WD 250GB 7200rpm 16mb
    Antec P182