Indretning af akvarie.

  • Hejsa,


    Tråden kunne være 2 steder, nemlig her eller i off-topic, men har valgt at lægge den her så må en Mod bare flytte den hvis det er.


    Nå men,
    er lige blevet færdig med mit nye 120L akvarie med buet front som giver en fantastisk go dybde. :)


    Hvad synes i om min indretning ?

    Det skal lige siges at på torsdag med posten kommer der en stor hvid sten med en masse huller + 10 kg hvidt flodgrus 2-3mm som skal være i bunden istedet for stenene, som så også kommer i, det kan så godt være at nogle af planterne skal fjernes for at der ikke er for meget i akvariet.



    [Blocked Image: http://img151.imageshack.us/img151/1926/img0337jn4.th.jpg]


    [Blocked Image: http://img208.imageshack.us/img208/3596/img0338we0.th.jpg]


    [Blocked Image: http://img55.imageshack.us/img55/3480/img0339zw7.th.jpg]

  • Det er jo smag og behag. Personligt syntes jeg der er for meget waterworld over det med den baggrund :)) ... Ville nok også rimelig hurtigt få spat over at se på den grønne slange og den hvide pudse/rense-fætter.


    Selv ville jeg nok have valgt en mere passende og neutral baggrund (hvis nogen overhovedet), nogle pæne planter, ingen fisk, ensfarvede neutrale sten til bunden samt have akvariet i blankt stål.


    PS. Hvad er det for en plante ude til højre ? ... Ligner en krydderurte 8o


    ... men som sagt ... smag & behag.

  • Mikkel> Fair nok, og nej har faktisk ikke det vilde erfaring indenfor akvarier, havde et på 50L før dette. ;)


    Grillrotten> Ja gudskelov er det smag og behag andet ville jo være kedeligt.. :D
    Som skrevet i mit første indlæg, kommer der et andet bundlag med posten på torsdag, synes nemlig ikke de sten der er i nu er særlig kønne, og venter med at gemme den grønne luftslange væk til det andet bundlag ankommer.
    Planten til højre ved jeg ikke hvad hedder, men det er en jeg har haft længe og den er temmelig beskåret nu, når den vokser lægger den sig vandret i overfladen og der kommer lange tynde "tråde" som der står lodret ned i vandet, ser faktisk rimelig godt ud. Ja liger lidt en krydderurt, men nej. ;)


    Skal også ha indkøbt et blåt lysstofrør som skal sidde forrest i amaturet og alm hvidt bagerst. Denne måde fremhæver fiskens flotte farver.

  • Jeg blir helt missundelig..
    Har et 85liters stående på loftet, med sten, pumpe og lys...


    Og ville godt ha gang i det igen (det var så hyggeligt) men har ikke noget godt sted på mit værelse, og så koster det meget at købe planter og fisk,
    Men jeg syntes dit ser rigtigt godt ud, og frodigt :D


    Mvh Mads :T

  • Quote

    Originally posted by Icemann
    Mikkel> Fair nok, og nej har faktisk ikke det vilde erfaring indenfor akvarier, havde et på 50L før dette. ;)


    Grillrotten> Ja gudskelov er det smag og behag andet ville jo være kedeligt.. :D
    Som skrevet i mit første indlæg, kommer der et andet bundlag med posten på torsdag, synes nemlig ikke de sten der er i nu er særlig kønne, og venter med at gemme den grønne luftslange væk til det andet bundlag ankommer.
    Planten til højre ved jeg ikke hvad hedder, men det er en jeg har haft længe og den er temmelig beskåret nu, når den vokser lægger den sig vandret i overfladen og der kommer lange tynde "tråde" som der står lodret ned i vandet, ser faktisk rimelig godt ud. Ja liger lidt en krydderurt, men nej. ;)


    Skal også ha indkøbt et blåt lysstofrør som skal sidde forrest i amaturet og alm hvidt bagerst. Denne måde fremhæver fiskens flotte farver.


    Jeg kan nu godt lide det :9xo


    Kunne godt tænke mig sådan et faktisk...


    Bliver fiskene ikke bims af det stærke lys fra sådan nogle rør? Er katoderør det samme som lysstofrør? :crazyeyes:

    (\__/)
    (O.o )
    (#|#) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

  • Det ser rigtig godt ud.


    Tror det kommer til at se bedre ud med grus istedet for de sten. De er lidt for store efter min smag.


    Jeg har selv noget helt sort fint grus på. Det giver en god kontrast til fisk og planter og så er det ikke så nemt at se når det er snavset :D


    Syns ikke der er for mange planter, men så gælder det også om at holde dem nede så de ikke kommer til at fylde for meget.

  • Fint indrettet, lige tilpas med planter efter min mening, der kunne måske godt være nogle flere planter som ikk bliver mere end 10cm høje altså bundplanter og så selvfølgelig mindre sten som jeg kan forstå er på vej ;)
    Så alt i alt et finat akvarie, så må vi bare se om du kan holde algerne nede :P


    Kan det passe at det er gubbier, platyer og pansermaller du har?

  • Quote

    Originally posted by Kenny
    Fint indrettet, lige tilpas med planter efter min mening, der kunne måske godt være nogle flere planter som ikk bliver mere end 10cm høje altså bundplanter og så selvfølgelig mindre sten som jeg kan forstå er på vej ;)
    Så alt i alt et finat akvarie, så må vi bare se om du kan holde algerne nede :P


    Kan det passe at det er gubbier, platyer og pansermaller du har?


    Ja har kæmpet lidt med algerne i denne varme sommer det har været.. :rolleyes:


    Af fisk er der Guppyer - Rød neon - Sort neon - pansermaller - sugemalle od 2 typer gule fisk som jeg ikke kan huske navnet på, havde også 2 små hvide frøer som desværre ikke overleve varmen. :(

  • Quote

    Originally posted by Icemann


    Ja har kæmpet lidt med algerne i denne varme sommer det har været.. :rolleyes:


    Af fisk er der Guppyer - Rød neon - Sort neon - pansermaller - sugemalle od 2 typer gule fisk som jeg ikke kan huske navnet på, havde også 2 små hvide frøer som desværre ikke overleve varmen. :(


    ok, synd at de frøer døde :( det eneste jeg har haft i mit akvarie ud over fisk er snegle :ph34r: hehe...


    Tror godt den gule type fisk du har er en platy art, men du må ikke hænge mig op på det :P