Jeg har et 6800 non GT,LE,ULTRA, osv, som std kører med 12 pipes.. er der ikke bl.a. den her model hvor jeg kan åbne de sidste??
Håber på svar.
Mvh. Green
Jeg har et 6800 non GT,LE,ULTRA, osv, som std kører med 12 pipes.. er der ikke bl.a. den her model hvor jeg kan åbne de sidste??
Håber på svar.
Mvh. Green
nogle af dem kan i hvert fald
prøv med rivatuner
Her er en guide: http://www.aphix.dk/
Okay, har kigget lidt på guiden..
Men jeg er lidt bekymret, fordi mit 6800 kan ikke clocke særlig godt.. hvilket får mig til at tænke på at det er en dårlig kerne.. Så vidt jeg husker kunne den ikke mere end 50 på rammene, og 80 på coren.. er ikke helt sikker..
Men har det inflydelse?
Green
QuoteDisplay MoreOriginally posted by Green
Okay, har kigget lidt på guiden..
Men jeg er lidt bekymret, fordi mit 6800 kan ikke clocke særlig godt.. hvilket får mig til at tænke på at det er en dårlig kerne.. Så vidt jeg husker kunne den ikke mere end 50 på rammene, og 80 på coren.. er ikke helt sikker..
Men har det inflydelse?
Green
Det tror jeg bestemt ikke..
Men hvis den har defekte pipelines opdager du det med det samme når du har åbnet de sidste 4 og tager en 3dmark;)
Ja prøv da, du kan jo altid vende tilbage.
nå okay.. var bare bekymret for at det brændte af.. men det kan jeg forstå på jer at det gør det ikke?
Green
det laver bare nogle fejl hvis de kan åbnes og er defekte.....og så skal de bare lukkes igen....hvilket er nemt.
har åbnet hele lortet, og det kører fint..
Men en ting kan dette kort ikke.. og det er clockes.. det laver fejl ved at man hæver core og ram 50mhz.. så det gide rjeg ikke pille ved..
Men en ting undrede mig.. std er 325/700, og havde den så oppe 365/780.. og aquamark kørte den uden probs, men 3Dmark 03 lige bagefter kunne den ikke klare.. der kom grafikfejl 1/3 inde i testen.. kan det skyldes varme??
Green
bestemt....men også blot at kortet var et 6800GT kernemæssigt, men pga den ikke kunne nå højere i mhz så blev "degraderet" til alm 6800 og fik lukket pipes...
hmm.. kan godt se det med nedgradering..
Men lige nu sidder der faktisk en NorthQ køler med 2xheatpipe og 3*40mm blæsere lige ind i siden på den.. men det kunne godt være jeg skulle tjekke den køler.. tror ikke det sidder optimalt længere..
Men mener du, at med bedre køling at jeg kan opnå flere mhz??
Green
det er altså ikke til at sige...måske er det bare spild af penge....hvis den allerede nu er derude hvor den bliver ustabil nemt, så tror jeg ikke der er meget mere at give af...mit ene 6800GT nåede 445 uden problemer, men det andet kunne kun lige 400...med nvsilencer på....
okay.. jeg må tjekke køleren om den sidder optimalt endnu.. og hvis den gør det, gider jeg ikke arbejde i at overclocke.. men lidt ekstra ydelse fik jeg da..
Så det takker jeg for. Det var jo ikke svært Tak for hjælpen:)
Green
Kan du ikke poste din 3dmark's score ? 3dmark03/05 ?
Har selv et 6800LE, som jeg godt kan være lidt stolt over
5260point i 3dmark05
Det med det ikke kan oc, er bare synd, sådan er det jo.
Jeg købte selv et Leadtek 6800LE, og 1 uge efter købte min ven et Leadtek 6800LE, og hans var ik ret sjovt og lege med, når man tænker på mit.
std. clock 300/700
Mit - 465Mhz/940Mhz - 16pp/6vp
ven's - 370Mhz/800Mhz - 8pp/6vp.
Der kan man bare se ^^, underlig hvad min core laver på et LE kort