Photokina nyt

• Så er der ved at være lidt rygter ude omkring hvad vi kommer til at se på photokina inden så længe.

Følgende kommer fra temmelig på lidelig kilde og er med 99,9% sikkerhed korrekt...

Canon 1DS 22mp (for et andet navn end 1ds)
    Leica M8 Digital
    Nikon D80 10mp

Desuden er der meget der tyder på der kommer et 370D som skal afløse 350D men dette er dog ikke sikkert på samme måde.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Happy^
    Det Canon kaldes vidst også for: Canon 1Ds Mk3 (Canon 1Ds Mark III)

Ja det siger rygtet men ingen ved det egentlig.

Håber mere på at rygterne om et 3D kommer til at passe selvom jeg ikke tror på det :(

Tror dog helt sikkert vi vil se en ny topmodel med Digic III

• De er langt fra allesammen i den billige ende.

Jeg har lidt intern info på M8 det bliver med 1.3x crop og for en pris på ca 5000$ og i EU 4500€ til at starte med. Den pris skulle være rimelig sikker.

Den nye 1ds svinger noget alt efter hvor man kigger hvilket tyder på folk faktisk bare gætter og ingen ved noget. Men et sted imellem 7000-10000$ er nok ikke helt urealistisk.

En evt. 370D vil nok ligger omkring 5k alt efter specs. Kommer også an på hvad skyder D80 af for.

Eneste problem jeg kan se i det her... 370D skal have bedre specs og holde prisen nede for at kæmpe med D80. Dvs. mindst 10mpx og fornudtige specs sådan ellers. Hvis det skal holdes nede i en pris på 5-8k så kommer det til at presse 30D meget meget hårdt.

Bliver spændende at se hvad de smider ud.

For mit vedkommende ber jeg en lille aftenbøn for 3D hverdag inden jeg putter mig under dynen. Ville lige være det kamera jeg skal bruge :)