Billeder til avatar

• Jeg har lidt billeder jeg gerne vil bruge som avatar, men kan ikke rigtig finde et program der kan minske det så meget, og har ikke lige penge til at købe nogle programmer har kun paint :O
    Hørte en gang om et lille freeware program som man bare skal installere og så kan man højerklikke på billedet og så minske det, men hvor meget og hvad hedder det?

• Prøver det lige.

Irfanview gøre billederne til dårlig kvalitet, den ville højst 125x90 da den jo ikke må være bredere, men højre må den jo godt være, men det vil programmet ikke.

• Du kan også prøve GIMP - klik her

i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

GIGABYTE GA-Z68AP-D3

Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

XFX Radeon HD 5850 BE

Corsair TX650 V2

Creative SB Audigy SE

"Image resizer powertoy" Findes på microsofts hjemmeside.

Det gør også kvaliteten virkelig dårlig, men tror det er fordi det er jpeg det er lavet om til.

Har lige prøvet og alle programmerne gør dem i dårlig kvalitet, men det er simpelthen fordi jeg har lavet dem om til jpeg efter de var blevet taget med et kamera, så når jeg gør dem mindre og de forbliver i jpeg så falder kvaliteten også, tror jeg i hvert fald :rolleyes:

Originally posted by XmuZz

Det gør også kvaliteten virkelig dårlig, men tror det er fordi det er jpeg det er lavet om til.

Har lige prøvet og alle programmerne gør dem i dårlig kvalitet, men det er simpelthen fordi jeg har lavet dem om til jpeg efter de var blevet taget med et kamera, så når jeg gør dem mindre og de forbliver i jpeg så falder kvaliteten også, tror jeg i hvert fald :rolleyes:

medmindre du har et spejlrefleks så er billederne også taget i JPG. Prøv og tjek settings for jpg i programmet, kan være du kan finde noget der

• Okay. Ved ikke lige med det spejlrefleks, men de er taget i jpeg, jeg tjekker det senere da jeg skal ud af huset lige om lidt, men tak for hjælpen :9xo

Prøver det lige.

Irfanview gøre billederne til dårlig kvalitet, den ville højst 125x90 da den jo ikke må være bredere, men højre må den jo godt være, men det vil programmet ikke.

Eller også er det bare dig der ikke kan finde ud af at bruge programmet ;)

Hvis du ønsker at bevare billedet uden at det bliver trykket sammen eller strukket ud, er du jo nødt til at bevare det oprindelige forhold mellem højde og bredde. Du kan så vælge at beskære billedet lidt, og det vil så give nogle andre muligheder.

Okay. Ved ikke lige med det spejlrefleks, men de er taget i jpeg, jeg tjekker det senere da jeg skal ud af huset lige om lidt, men tak for hjælpen :9xo

hvis dit kamera var et D-SLR så ville du vide det ;)