Conroe overclocking tråd

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    kan slet ikke få min stabil over de 3,4 ghz.....den består de fleste tests )inkl folding superpi og prime)...men ikke længere tids bf2......og den bliver ikke varm ...55 grader max for dualprime v 3,6 ghz og 1,575v...men synes sq det er mange volt for lidt mhz.....og den er ikke stabil nok til bf2 anyway så derfor ubrugeligt.


    Har du valgt torture large FFT's i prime, og sat to igang lige pt.??? For så kan det kun være en software bug... BF2 resultere ikke i nær så tung belastning som prime95, og ligeledes er det ikke så overfølsomt for fejl.
    Ved dualprime bliver min over 10 grader varmere, og jeg har den største køleprofil man kan købe sig til indtil Sunbeam toweret kommer.. - Får mig til at tro der er stor forskel på probesne eller at du har sat den til at teste noget forkert... Lyder også vildt du kan køre det stabilt ved så lav vcore... - Havde troet der skulle 0,02v mere til, mindst.. :|

  • du mener ikke at 1.575 er høj vcore ????? alle andre jeg snakker med synes det lyder alt for højt..hvilket var derfor jeg har clocket ned igen....og jo bf2 er ekstremt overfølsom overfor oc...kald det software bug eller ej...onde tunger mener det er 1 stor bug.


    har bare valgt standard torture ved prime..kan se ved at køre igen at den når op på 57 med mellemrum men for det meste ligger den omkring 55..

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • Quote

    Originally posted by Fragman
    du mener ikke at 1.575 er høj vcore ????? alle andre jeg snakker med synes det lyder alt for højt..hvilket var derfor jeg har clocket ned igen....og jo bf2 er ekstremt overfølsom overfor oc...kald det software bug eller ej...onde tunger mener det er 1 stor bug.


    har bare valgt standard torture ved prime..kan se ved at køre igen at den når op på 57 med mellemrum men for det meste ligger den omkring 55..


    Jo er høj, men nej, det er noget fis det med "BF2 får computeren til at crashe, men intet andet gør", har hørt det mange gange, men er simpelthen ikke rigtigt :|


    Og ja, mener hele BF serien er en software bug ;) - Men prøver at holde igen på at fortælle det, he =)


    Men er vel ikke større problem end af fyrre den 100mhz ned..? Det ville et eller andet sted også være temlig vildt hvis du kunne køre 3600 mhz stabilt inde i et tower som selvsagt er lidt over amb temp for værelset, med en køleprofil som ikke er den bedste på markedet - på en step6 CPU.


    EDIT:
    Hmm, har du husket at teste hva' dine ram maxer ud ved? At der er nogle der er heldige med ram gør ikke at alle kan køre det samme jo :)

  • Til alle med Asus P5W-DH


    De to sidste vcore settings er BUGGED... :(
    Troede det var CPU der fik nok under vores forsøg, heldigvis er dette ikke tilfælde, og derved har E6600 / E6700 samme sweetspot som X6800 på omkring 1.85-1.925v -- Dette er selvsagt ikke aktuelt hvis man bruger luftkøling, og jeg venter sq oxo med at få det fixet til jeg får mere seriøs køling på CPU..


  • Har lige idag installeret BF2 bug ggg Men ahr absolute ikke oplevet noget problem, den er ret hurtig med de 2 gb ram jeg har fået mig, der er nesten ik noget vente tid mere. lækkert

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

  • Hvis man overclocker sig ud i ustabilitet med et spil, er det åbenbart mere følsomt overfor den slags end så mange andre - men det behøver ikke betyde det er mere krævende. :P


    Det må vel være konklusionen...?


    Quote

    Originally posted by Fragman
    du mener ikke at 1.575 er høj vcore ????? alle andre jeg snakker med synes det lyder alt for højt..hvilket var derfor jeg har clocket ned igen....og jo bf2 er ekstremt overfølsom overfor oc...kald det software bug eller ej...onde tunger mener det er 1 stor bug.


    har bare valgt standard torture ved prime..kan se ved at køre igen at den når op på 57 med mellemrum men for det meste ligger den omkring 55..


    Jeg er ganske enig med dig i at 1,575 er for høj vcore - specielt på luft...


    Hvad måler du temps med, for de virker ret urealistiske udfra det man ser rundt omkring?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Til alle med Asus P5W-DH


    De to sidste vcore settings er BUGGED... :(
    Troede det var CPU der fik nok under vores forsøg, heldigvis er dette ikke tilfælde, og derved har E6600 / E6700 samme sweetspot som X6800 på omkring 1.85-1.925v -- Dette er selvsagt ikke aktuelt hvis man bruger luftkøling, og jeg venter sq oxo med at få det fixet til jeg får mere seriøs køling på CPU..


    Du kører med bios 903 ik også prøv med 701 igen og se om det virker, tror de to andre bios er lidt beta aktigt..


    Men tak for advarelse, jeg kører med vand.. ;)

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().


  • Kan være jeg er lidt tung i det her i morgentimerne, men den der forstår jeg altså ikke noget af.


    Meinder, jeg kører med 0701, men det er med alle bios, er en mobo fejl :|
    De 1:1 er måske en biosflaskehals, men tvivler..


    De 256 grader som den flipper op på fra tid til anden, det er vidst en biosfejl :) Eller vil jeg ihvertilfælde tro..


    Det med de defekte vcores oplevede jeg selv, men troede det var CPU der havde nået sin grænse, selvom jeg havde hørt de skulle op på 1.9v ca... - Og en af de Europæiske guruer har bekræftet det er en fejl med hardmoddin' som eneste udvej... - Pedro Rocha


    Alle:
    CPU stopper med at blive stabil ved for meget vcore... 1.6v er ikke for meget på luft, eller ihvertilfælde ikke her - kører 1.57v iflg. mobo måler software, sat til 1.61xx i bios, og gidder ikke finde measuring point på mobo da det er mig irrelevant :)

  • Ja det kan være du er det.


    Pointen er at software ikke behøver være krævende for at være følsomt overfor ustabilitet.


    Kan ikke se hvordan man kan sige det tydeligere...

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    Ja det kan være du er det.


    Pointen er at software ikke behøver være krævende for at være følsomt overfor ustabilitet.


    Kan ikke se hvordan man kan sige det tydeligere...


    Den del er jeg med på, men hvor kommer konklusionen ind i billedet, og hvad kan der konkluderes?


    Er det du mener at:
    BF2 er ikke så krævende som P95 men mere overfølsomt overfor fejlberegninger hos CPU?


    eller


    BF2 er mere krævende end P95 men ikke så overfølsomt overfor fejl?


    Begge ting er jeg uenig i, men er irrelevant, er bare nysgerrig efter hvad du mener, og ja, det er mig der er langsom om morgenen, erkender jeg blankt, er ikke morgenmenneske..


  • Nu kom det så til det punkt, hvor jeg er tabt - og ja det var det første jeg mente.


    Du kan ikke være uenig i begge ting - for så modsiger du dig selv... 8o :$

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Sajmon


    Nu kom det så til det punkt, hvor jeg er tabt - og ja det var det første jeg mente.


    Du kan ikke være uenig i begge ting - for så modsiger du dig selv... 8o :$


    Nope, at være uenig i begge påstande vil sige at jeg mener at P95 er både mere krævende og mere overfølsomt.
    Men back too buisness - hvilken konklusion var det man kunne drage?

  • BF2 kan ikke både være mindre og mere krævende end P95 - så jo du modsiger dig selv der.


    Det kan heller ikke samtidigt være mindre og mere følsomt overfor ustabilitet - så der modsiger du også dig selv.


    I stedet for at sidde og ordkløve, så læs hvad folk skriver.
    Vi har vel allesammen samme motivation for at deltage i tråden, ik?

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

    Rettet en gang, sidst af Sajmon ().

  • Quote

    Originally posted by Sajmon
    BF2 kan ikke både være mindre og mere krævende end P95 - så jo du modsiger dig selv der.


    Det kan heller ikke samtidigt være mindre og mere følsomt overfor ustabilitet - så der modsiger du også dig selv.


    I stedet for at sidde og ordkløve, så læs hvad folk skriver.


    Ro på mester..


    Istedet for at hidse dig op, kan du så ikke bare svare på hvad du mente? Jeg skriver klokkeklart at jeg hverken tror BF2 er mere overfølsomt overfor fejl end P95, og ej hellere belaster(er mere krævende) end P95.
    Intet modsigende i det, overhovedet, er helt afklaret med hvad jeg mener.

  • Nej M.Beier - jeg hidser mig aldrig op...


    Quote

    Originally posted by Grauballemanden
    Kan vi ikke bare blive enige om at BF2 er lidt mærkeligt nogen gange, har 11 timers prime, men den vil kun 20min BF2.


    /Grau


    Det kan vi. :cheers:

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Quote

    Originally posted by Grauballemanden
    Kan vi ikke bare blive enige om at BF2 er lidt mærkeligt nogen gange, har 11 timers prime, men den vil kun 20min BF2.


    /Grau


    GGG det er det nye ultimativ test program, spil BF2 og se om din pc overlever :T :9xo :clap:

    Asus Deluxe X99 Intel I7 5930k 3.5 @ 4.6 Socket 2011 v3 - H2O
    Asus Nvidia - 2 x 980 Ti i SLI - Asus 27" g-sync PG278QE
    OCZ Express RevoDrive 3 x2 SSD 240 GB 1500/1225 MB/S
    HyperX Preadator DDR4 32 gb 8 x 4 gb 3000 Mhz
    ThermalTake ToughPower 1200Watt - Windows 10, 64 bit Blog

    Rettet en gang, sidst af Meinder ().

  • kan kun erfaringsmæssigt tilslutte mig det..uanset hvor urealistisk det virker...


    at den også bliver ustabil af for meget vcore er self også en træls ting...men op til FSB 370 giver den ingen problemer eller lign...ALT over det er umuligt at få helt stabilt...det er som en mur. mere vcore får den til at boote ind i windows osv...men stadig ikke godtnok til at den er bf2 stabil.


    sensoren virker godtnok regner jeg med...asus probe og everest viser det samme. havde ikke så god kølepasta på først, hvilket bevirkede at jeg ved 1,45 vcore røg op på 67-70 under folding.....inden den gik kold. Så selvom de måske ikke er helt præcise så er de rimelig tæt på. 1X folding 45-47 1Xprime+1Xfolding 55-57 grader.


    kan godt være at min xp120 ikke er toppen af poppen mere, men den er som skabt til det her board, og har en 80mm der blæser kold luft lige ned i 120mm blæseren med 2cm afstand...desuden køler den anden 120mm hdd hvorefter min fanduct får den resterende luft ind over ram og ind på cpu køleprofilen...så nok luft igennem så gør den jobbet forrygende.


    og grunden til de 256c grader er kun når cpu-z kører...gør den ikke det så laver den ikke den fejl.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

    Rettet en gang, sidst af Fragman ().

  • vi aner ikke hvorfor det er så følsomt...men det har det altid været...

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.