bedste ghost/clone program?

• Jeg har en 300GB SATA2 disk, den vil jeg gerne ha mit styresystem over på, men jeg gidder næsten ikke at skulle til og geninstallere det hele igen, så jeg vil helst ghoste den, men jeg har prøvet det er partition magic, der valgte jeg at den skulle kopiere C: over på den nye disk, så genstartede den og begyndte at kopiere, men den stoppede ved 80% og blev ståene der i 4 timer, derefter genstartede jeg den...

Men hvad for en fremgangsmåde vil i anbefale? og hvilket program er det bedste?

• Casper XP hvis du bare skal have alt flyttet 1 gang..trial versionen har dog det lille "men" at du skal lave en partition på den nye disk på nøjagtigt den samme størrelse som den gamle...til gengæld flytter den alt over inkl settings, og skifter drevbogstav, så alle genveje passer igen.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Firedog
    hva med norton Ghost?? Det brugte vi da på skolen..

Næ, Ghost var et godt program, men kan så vidt jeg ved ikke bruges til XP.
    Men prøv den lige vej; højreklik på denne computer, på computeradministration, diskhåndtering og gå i gang.

[SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

• norton ghost er ikke gratis, men jo virker fint til xp...version 10 er vidst den nyeste.

Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

Originally posted by Legolas

Næ, Ghost var et godt program, men kan så vidt jeg ved ikke bruges til XP.
    Men prøv den lige vej; højreklik på denne computer, på computeradministration, diskhåndtering og gå i gang.

Man kan sagtens bruge Norton Ghost til XP, har jeg gjort mange gange, og virker perfekt.. 7 min ca, så er alt indlæst igen, mega nice :P

Mobo: Gigabyte P35-DS3 - CPU: Intel Core 2 duo E-6600@ 3.4ghz
    RAM: 2x2 GB Crucial BallistiX Tracer dual 800 Mhz
    GPU: Inno3D NVidia GeForce 8800GT 512 MB GDDR3 - Core: 702 Mhz - Memory: 1053
    HD: Maxtor fluid 7200 rpm 80GB, Seagate Barracude 160 GB 7200 rpm, Samsung 250 GB 7200 rpm. -
    Køling: CPU: Vandkølet - GPU: Standardkøler

• Det er dejligt at få den besked, at den er opdateret til XP; har ikke brugt Ghost meget længe, men det var allerede da et suverænt program. Kan kun anbefales!

I gamle dage kunne vi køre Norton utilities, det var en samling af programmer som du kunne tune din PC'er med på flere områder. Norton Ghost stammer derfra. Hvis man blot kunne få en sammenhængende program som det, hvor du efter at have lavet et mirror af din HD, lavet ny partitionering osv. senere kunne trykke på et ikon i programmet hvor man kunne defragmentere m.v. ja så havde vi et superprogram med alle værktøjer.
    Nå men lige et par skridt tilbage: Jeg kender ikke bedre programmer end Ghost til formålet.

[SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]