Storfavoritter udelukket af Tour de France

• selvfølgelig har han andre ryttere og en sponsor at tænke på - og ja det er uretfærdigt at blive dømt for noget man "måske" har gjort. Jeg ved godt at holdenes ledere har indgået etiske aftaler ifht doping og det er derfor man har udelukket rytterne, men under alle omstændigheder er det et kraftfuldt signal at sende når man vælger at smide sine kaptajner hjem 1 dag før tourstart - og det signal tror jeg på er godt for cykelsportens fremtid.

System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

Rettet en gang, sidst af Fruitloop ().

Originally posted by Fruitloop
    selvfølgelig har han andre ryttere og en sponsor at tænke på - og ja det er uretfærdigt at blive dømt for noget man "måske" har gjort. Jeg ved godt at holdenes ledere har indgået etiske aftaler ifht doping og det er derfor man har udelukket rytterne, men under alle omstændigheder er det et kraftfuldt signal at sende når man vælger at smide sine kaptajner hjem 1 dag før tourstart - og det signal tror jeg på er godt for cykelsportens fremtid.

Jeg ser ikke rigtig det kraftige signal. Jeg ser en falliterklæring. Han har været presset til at gøre det, ellers havde han ikke gjort det...

• Nu skal vi alle lige huske, at der er ikke nogen der dømt eller anklaget for nogen form for doping endnu. Det er ikke bevist, at rytterne har overtrådt dopingreglerne.
    Der foreligger nogle beskyldninger i en rapport fra de spanske myndigheder.
    UCI har så bedt holdene tage deres forholdsregler, i henhold til de etiske retningslinjer, den såkaldte "Code of Conduct", som alle har skrevet under på inden de startede Pro Touren i år.

That's all - at der så kører forskellige hetze mod forskellige implicerede, siger nok noget mere om selve medie-verdenen.
    De skyr ingen midler for, at smadre måske uskyldige personer's liv eller sværte nogen til, som måske slet ikke er en del af det. Bare de kan holde seer- og oplagstal højt oppe. FFS er min mening.

Hvor er det enkelte individs retslige og menneskelige rettigheder ?
    De har ikke en gang haft mulighed for at forsvare sig !

Sådan et tyndt grundlag var vist heller aldrig blevet til en sag, indenfor alm. retsvæsen - f.eks herhjemme.

• ja... kan godt være men hvis du havde trænet i et år og var stor farorit til at vinde touren... og du så var blevet udelukket pga. nogen påstod du var doppet havde du så ikke prøvet at bevise din uskyld ?!?! det tror jeg nok.... hehe

Originally posted by mr. gamer
    ja... kan godt være men hvis du havde trænet i et år og var stor farorit til at vinde touren... og du så var blevet udelukket pga. nogen påstod du var doppet havde du så ikke prøvet at bevise din uskyld ?!?! det tror jeg nok.... hehe

Det ku' de også lige nå, inden touren startede ? - not X(
    Hvordan ? Når der står en kødrand af frådende mediefolk, der er parat til at slagte folk selv på løgne eller antagelser ! Og der er mindre end et døgn til du sku' ha' startet, det du har trænet på i ca. et år ! Men okay det kunne en hver lille nørd her inde ha' klaret, det er jo helt klart. :rolleyes:

Utroligt så ondt i r.... folk har, med diverse fordomme og antagelser - på så løst et grundlag. Der er ingen af os, der aner en skid om hvad den rapport indeholder. Heller ikke journalisterne.
    For den er ikke officiet udleveret, til andre end Teamcheferne og løbsledelsen. Det er ikke andet end gætterier. [Blocked Image: http://www.bentrp.dk/assets/images/34.gif]

• det kunne godt være de ikke kunne nå at gøre meget... men jeg har faktisk slet ikke hørt de har gjort noget... og de sagde man kunne se at Basso rejste hjem i "skam" hvorfor skamme sig hvis man intet har gjort...

og prøv lige at lade være med at hidse dig sådan op.... man må ikke have hver sin mening eller ?

men jeg ved jo self. heller ikke om han har gjort. det kan jo godt være du har ret.

Originally posted by mr. gamer
    det kunne godt være de ikke kunne nå at gøre meget... men jeg har faktisk slet ikke hørt de har gjort noget... og de sagde man kunne se at Basso rejste hjem i "skam" hvorfor skamme sig hvis man intet har gjort...

Nu er det vist ikke Bjarne Riis der har sagt han er rejst hjem i skam, men medierne. Medierne har heller ikke mere kendskab til hvad der er sket, end den liste med ryttere der er blevet udelukket. Som Bentzin er inde på, så skyldes det de etiske regler teamcheferne selv har skrevet under på, og derfor var Bjarne Riis nødt til at sende Ivan Basso hjem, også selvom de slet ikke er klar over, om han virkelig burde være udelukket, da han vist ikke står på listen, men måske har været nævnt i en telefonsamtale under et "kodenavn".

Og hvad skulle de nå at gøre? Hvis du mener de kan nå at gøre noget, må du jo komme med brugbare muligheder. En dopingtest ville ikke kunne nå at blive gennemført, da den sikkert skal tjekkes for alt muligt.

Heldigvis skulle Ivan Basso være tilbage i Italien og træne videre. Jeg håber både for ham selv, og CSC, at han ikke er indblandet i sagen, og at de, når det hele er overstået, vil være i stand til at komme videre.

• Ulrik har lige sagt at de gerne må lave en DNAtest på ham... for at se om det blod de fandt hos fereria (lægen) er hans....
    håber Basso gør det samme, han kunne ikke gøre meget har du ret i. men det kan han godt nu...
    ulrik har gjort det helt rigtige i den her sag. !
    håber for Basso han gør det samme

• Det eneste der er kommet ud endnu omkring basso er at han skulle stå på en kundeliste under navnet "Birillo" som er navnet på basso's hund..
    på den samme liste står også "Valv (piti)" som er navnet på Valverdes hund.

Alejandro Valverde er dog ikke blevet udelukket endnu, men jeg syntes ikke der ser skide godt ud..

En anden er Francisco Mancebo der også står på de lister under et andet kode navn. Mancebo har ikke afvist beskyldningerne, men meddelt, at han indstiller karrieren nu.