Nyt objektiv :D

• Hej folkens

Så har jeg modtaget mit nye objektiv til mit Canon EOS 10D. Nemlig et Canon 70-200/F2.8 L IS USM :D Det løb op i lidt over 14.000kr inkl. forsendelse. Måske lidt pebret, men det lader allerede til at være det værd, så glæder mig godt nok til at vejret bliver lidt bedre, for så skal der bare ud og leges :D

Lige et billede af objektivet på kameraet:

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
    ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
    Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
    Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
    Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
    Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

Originally posted by engel
    Hej folkens

Så har jeg modtaget mit nye objektiv til mit Canon EOS 10D. Nemlig et Canon 70-200/F2.8 L IS USM :D Det løb op i lidt over 14.000kr inkl. forsendelse. Måske lidt pebret, men det lader allerede til at være det værd, så glæder mig godt nok til at vejret bliver lidt bedre, for så skal der bare ud og leges :D

Lige et billede af objektivet på kameraet:

Syn's "sleeet ikke" det er interessant og er heller ikke "spooor misundelig" !

Men tillykke alligevel :9xo - men det "koster" altså nogle fede billeder her. ;)

• hehe ja når man først har prøvet at skyde med sådan et svin så må man bare have en selv :)

Jeg har aldrig fortrudt jeg smed pengene efter min og er da ved at have haft den i snart et år.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

Originally posted by Bentzin
    Syn's "sleeet ikke" det er interessant og er heller ikke "spooor misundelig" !

Men tillykke alligevel :9xo - men det "koster" altså nogle fede billeder her. ;)

Hehe, aner man en smule misundelse? :))

Jeg skal nok få smidt nogle billeder op her når jeg får rodet lidt med den. Vejret tillader det jo ikke just :( Man må bare håbe det bliver lidt bedre hele dagen imorgen, da jeg så hvis vejret tillader det, skal skyde en del til et rally :D

Originally posted by _WHAT_
    hehe ja når man først har prøvet at skyde med sådan et svin så må man bare have en selv :)

Jeg har aldrig fortrudt jeg smed pengene efter min og er da ved at have haft den i snart et år.

Helt sikkert :) Og allerede nu, har jeg svært ved at forestille mig at skulle gå ned igen og vælge et mindre godt objektiv, for det er da godt nok klasse det her :cheers:

hehe ja når man først har prøvet at skyde med sådan et svin så må man bare have en selv :)

Ku' også godt tænke mig noget mere/bedre end det jeg har nu. Men det kniber lidt med, at finde midlerne til at invistere i noget i den stil. :(

Nå - men så må jeg "nøjes" med, at se jeres fede skud :9xo
    "Og det er jo ik' så ringe endda" :cheers:
    [Blocked Image: http://mishilo.image.pbase.com/u41/hlsweeney/upload/33292721.foto.gif]

Originally posted by Bentzin

Ku' også godt tænke mig noget mere/bedre end det jeg har nu. Men det kniber lidt med, at finde midlerne til at invistere i noget i den stil. :(

Nå - men så må jeg "nøjes" med, at se jeres fede skud :9xo
    "Og det er jo ik' så ringe endda" :cheers:
    [Blocked Image: http://mishilo.image.pbase.com/u41/hlsweeney/upload/33292721.foto.gif]

Det er jo valg man træffer det er satme mange penge man ligger i det men er jo en hobby. Jeg har for en del kr foto udstyr men jeg har så ikke bil det er jo hvad man prioterer.

Hvis jeg ender med det jeg gerne vil og arbejder på lige nu kommer der til at blive ryge en hel del flere penge på foto også en del mere end hvad et sådan objektiv her koster.

engel hvis du skal ud og skyde rally så få nogle pan. shots. Sæt den på IS mode 2 og følg bilen brug en lukketid på ca 1/125 måske langsommere hvis de ikke kommer så stærkt. Følg bilen et stykke tid og tryk så på knappen mens du stadig følger bilen.

Husk at skifte over til servo focus på kameraet så den bliver ved med at holde focus :)

engel hvis du skal ud og skyde rally så få nogle pan. shots. Sæt den på IS mode 2 og følg bilen brug en lukketid på ca 1/125 måske langsommere hvis de ikke kommer så stærkt. Følg bilen et stykke tid og tryk så på knappen mens du stadig følger bilen.

Husk at skifte over til servo focus på kameraet så den bliver ved med at holde focus :)

Tak for "guiden". Jeg har faktisk allerede gennemgået manualen for lige at se hvilken IS mode der ville være bedst til bevægende objekter, og kunne se at det var IS mode 2. IS mode 1 var tilsyneladende primært til stillestående hvor det er svært ellers at få et billede, bl.a. ved lidt lavere belysning (og langsommere shutter) osv. Håber vejrguderne er på min side i morgen :))

• IS mode2 koregere den kun IS på den ene akse. Altså når du følger bilen vil du kun koregere for rystelser op og ned ikke højre venstre. Mode 1 koregere begge veje og modvirker dine rystelser og er især god ved længere lukketid. Den kan tilgengæld også rede en hel del. Normalt siger man nærmeste over shutter time som focuslængde.

Det vil sige at på 200mm x 1,6 = 320mm skal du faktisk op og have en lukketid på 1/320 sek. efter tommelfinger regelen. Man kan så gå et trin ned til 1/250 hvis man lige har en rolig hånd og tager skudet når man lige har pustet ud eller sådan noget.

Med is slået til kan jeg nemt knipse skarpt nede omkring 1/100 måske endda helt ned til 1/60 sek.