VM's bedste kamp so far

  • Italiens kamp i dag var ikke noget, at råbe hurra for. Til gengæld så kom brasserne vist en hel del op i gear. Nu havde de jo heller ikke de 2 gamle og halvlangsomme backs med i dag. Japserne gjorde det ellers okay - men der var klasseforskel.

  • Kanon kamp fra brazil idag, eller ihvertilfælde 2nd del...


    De fik deres greve-fedt med i spillet.. (Ham med dobbelthagen)
    Hesten/hoen har dog skuffet enormt ved dette VM, Ronaldinho...


    Cafu manglede også på holdet, Cafu er tha man =)

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Kanon kamp fra brazil idag, eller ihvertilfælde 2nd del...


    De fik deres greve-fedt med i spillet.. (Ham med dobbelthagen)
    Hesten/hoen har dog skuffet enormt ved dette VM, Ronaldinho...


    Cafu manglede også på holdet, Cafu er tha man =)


    Vil undlade at kommentere dine nedladende beskrivelser af nogle spillere.
    F.eks. så har Ronaldinho besvær med åndedrættet (medfødt) - derfor han altid løber rundt med åben mund.
    Og den anden er ikke nogen knægt mere og vejer faktisk kun ½ kg. for meget (ifl. medicinske test og analyser)

    Zininho er klasser bedre end Cafu. Cafu var go' en gang, men selvklart er han ikke særlig hurtig mere (er vist 36 år). Ihf ikke hurtig nok til at komme med hjem i forsvaret, som Zininho var i dag og altid er.
    Men glæder mig til en finale - forhåbentlig mellem Brasserne og Argentina. :9xo


  • Beklager misforståelses grundlaget..
    Jeg er fan af Ronaldinho, eller rettere sagt, Barcelona - og var tænderne jeg hentød til, kombineret med rottehalen.. :))


    Cafu, nej intet fede end ham, 36 år, gør ham til en af de ældste, omend ikke den ældste spiller til VM, som IKKE er målmand..
    Carlos derimod, han er blevet for gammel, kan godt være han er hurtigst i deres sprint test, men han er fandeme ikke på banen mere... Ronaldo ligeledes..


    Ronaldo, han er for tyk til fuzzball, at han kun er ½kg for tung iforhold til sin optimalvægt iforhold til BMI er ikke grundlag til han er i form... - BMI tager ikke hensyn til hvorvidt det er lidt "bodega mave" eller om det er råmuskler...
    - Og vil mene det er bodegamaven endnu... - Han har TABT 8kg op til VM, i deres træningsperiode, og 4 kg imens kampene har været igang... Man taber ikke muskler på den måde kan jeg hilse og sige... - Og så er det næppe tilfælde det er pga. han er dehydreret...
    Han har lige de sidste 3-5kg igen at tabe før han er Ronaldo som før hans nedtur..


    - Apropos BMI, så er jeg overvægtig, siger absolut minus om noget som helst...

  • Italiens kamp levede fuldt op til mine forventninger - og lidt til. Alt omkring den kamp var jo perfekt - på trods af at klokken var et om natten da jeg kom træt hjem fra arbejde, så formodede den sgu at holde min interesse så jeg ikke faldt i søvn.


    Tjekkerne havde jo ingen gennemspillede angreb, kun uundgåelige langskud fra Nedved som verdens bedste målmand jo nemt kan hamle op med. Godt at se en af mine favoritter (Materazzi) i aktion, omend det var under lidt triste omstændigheder. Jeg håber alligevel Nesta bliver klar. Italien var skarpe i den anden ende og spillede fint og afventende - og efter udvisningen havde tjekkerne ingen chance overhovedet. Det er ikke tit jeg er enig med Morten Bruun, men da han i halvlegen kaldte Tjekkiet for chanceløse nikkede jeg på hovedet.


    Resultatet kan man jo heller ikke kimse af - 2-0 og klar til en væsentlig nemmere 1/8 dels finale end havde det været mod Brasilien.


    Tænkte sgu nok det blev VMs bedste kamp. :clap:

  • Man må da sige at Sverige blev kørt godt og grundigt over idag. Tyskland har været rimelig suveræne indtil videre under en træner som klarer opgaven flot. Sverige var heldige med at slippe med blot 2-0.


  • så vidt jeg husker kommer de lige meget hvad til at møde hinanden før finalen, altså selvfølgelig medmindre en af dem bliver slået ud tidligt og de så slet ikke mødes

  • Fatter ikk hvorfor folk kalder dem Brasserne :roller: Lyder som en bæanding af kartofler og noget med kage...!

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • sidder og ser arg vs. mex lige nu - og omg hvor er de kommentatorer dog dumme at høre på : "fodbold er en kampsport" - nej, det er det ikke... desuden er det helt ekstremt som ham den ene især tager parti med argentina - og bare roser derud af om deres fantastiske boldkunnen og gennemtænkte spil - mexico for derimod ingen ros. ok - argentina er et bedre hold - men get over den argentina fetish


    *edit - men ehm... god kamp :d

  • Quote

    Originally posted by xenon
    sidder og ser arg vs. mex lige nu - og omg hvor er de kommentatorer dog dumme at høre på : "fodbold er en kampsport" - nej, det er det ikke... desuden er det helt ekstremt som ham den ene især tager parti med argentina - og bare roser derud af om deres fantastiske boldkunnen og gennemtænkte spil - mexico for derimod ingen ros. ok - argentina er et bedre hold - men get over den argentina fetish


    *edit - men ehm... god kamp :d


    Fulkdstændig enig til det vedr. kommentatorerne. Holmstrøm (ham med kampsport) er en kæmpe klaphat og den anden er en jubel..... !
    På Tv2 har de 2 lige så uduelige - Toft og Mølby. Især Mølby er for meget. Jeg skifter simpelthen over til Svensk TV og ser dkampen, når Mølby er på.


    Edit: Kampen er godt nok en blandet fornøjelse ihf. ift. hvad jeg havde forventet.
    Argentina har skuffet mig meget, mens Mexoco kæmper forbilledligt. Spændende - men desværre så mangler der flot spil. :(

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Fulkdstændig enig til det vedr. kommentatorerne. Holmstrøm (ham med kampsport) er en kæmpe klaphat og den anden er en jubel..... !
    På Tv2 har de 2 lige så uduelige - Toft og Mølby. Især Mølby er for meget. Jeg skifter simpelthen over til Svensk TV og ser dkampen, når Mølby er på.


    Edit: Kampen er godt nok en blandet fornøjelse ihf. ift. hvad jeg havde forventet.
    Argentina har skuffet mig meget, mens Mexoco kæmper forbilledligt. Spændende - men desværre så mangler der flot spil. :(


    meget godt mål af ham rodriges ellers...


    jeg er faktisk blevet lidt anti-argentina - jeg synes de filmer for meget og trækker tiden kraftigt når det gavner dem. nogle vil nok bare kalde det proffesionelt men det er sgu poor sportsmanship - jeg tror de har fået personal training af maradona. Håber brasilien vinder - man ser sgu aldrig rhonaldinio filme eller være usportslig.

  • Quote

    Originally posted by xenon


    meget godt mål af ham rodriges ellers...


    jeg er faktisk blevet lidt anti-argentina - jeg synes de filmer for meget og trækker tiden kraftigt når det gavner dem. nogle vil nok bare kalde det proffesionelt men det er sgu poor sportsmanship - jeg tror de har fået personal training af maradona. Håber brasilien vinder - man ser sgu aldrig rhonaldinio filme eller være usportslig.


    Har faktisk altid haft det så'n med Argentina, men i de indledende syn's jeg det var seværdigt fodbold og ikke så meget film.
    Kanon mål af Rodriques - en spiller som jeg ikke rigtigt havde hørt om før, men urtolig dygtig og hårdt arbejdende klassespiller. :9xo
    Edit: Håber også som nævnt i en anden tråd, at det bliver Brasilien der vinder - for fodbolden, legen og glædens skyld. :9xo

  • Quote

    Originally posted by SimonSKAT


    så vidt jeg husker kommer de lige meget hvad til at møde hinanden før finalen, altså selvfølgelig medmindre en af dem bliver slået ud tidligt og de så slet ikke mødes


    Det gør de så ikke - ifl. FIFA's off. VM-side: http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/bracket.html
    Så det vil jeg da håbe, at det bliver en finale i mellem de 2 hold - og ind til videre er det imo også de absolut 2 bedste hold. :9xo
    Derefter så kommer spaniolerne.


    Edit: Der var ikke nogen af gårdagens kampe der ku' betegnes, som nogen af de bedste kampe. England-Ecuador kampen var dræbende kedelig og Portugal-Holland var en skændsel for fodbolden :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Edit: Der var ikke nogen af gårdagens kampe der ku' betegnes, som nogen af de bedste kampe. England-Ecuador kampen var dræbende kedelig og Portugal-Holland var en skændsel for fodbolden :rolleyes:


    Personlig var jeg selv så heldig at falde i søvn under 2 halvleg.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin


    Det gør de så ikke - ifl. FIFA's off. VM-side: http://fifaworldcup.yahoo.com/06/en/w/bracket.html
    Så det vil jeg da håbe, at det bliver en finale i mellem de 2 hold - og ind til videre er det imo også de absolut 2 bedste hold. :9xo
    Derefter så kommer spaniolerne.


    Edit: Der var ikke nogen af gårdagens kampe der ku' betegnes, som nogen af de bedste kampe. England-Ecuador kampen var dræbende kedelig og Portugal-Holland var en skændsel for fodbolden :rolleyes:


    Kan se du har ret, den oversigt jeg så var helt anderledes, men det er nu også ved at være længe siden. Min fejl.
    Men ja Arg - Bra i finalen ville nok være det bedst tænkelige, ellers spanien har også spillet rigtig flot, og selvom jeg ikke er meget for at sige det så ser tyskerne heller ikke tosset ud. Nu er mine favoritter jo ude (tjekkiet) så det er meget åbent i mine øjne.

  • Quote

    Originally posted by Symbol


    Personlig var jeg selv så heldig at falde i søvn under 2 halvleg.


    Det JEG synes var en skændsel, var selvfølgelig den manglende disciplin hos spillerne. Udover det var det at mange kendte fodboldspillere og trænere går ud og siger at dommeren var dårlig efter kampen? Alle advarsler og røde kort var helt berettigede efter min mening? Sepp Blatter for FIFA gav ham "det gule kort".. Hva faen er meningen? Efter min mening skulle dommeren have et 11-tal!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula


    Det JEG synes var en skændsel, var selvfølgelig den manglende disciplin hos spillerne. Udover det var det at mange kendte fodboldspillere og trænere går ud og siger at dommeren var dårlig efter kampen? Alle advarsler og røde kort var helt berettigede efter min mening? Sepp Blatter for FIFA gav ham "det gule kort".. Hva faen er meningen? Efter min mening skulle dommeren have et 11-tal!


    Er til dels enig i det med dommeren. Han kunne dog ha' undgået, at det blev så slemt. Ved at sætte en hård linie allerede fra start af. F.eks. da Boulahrouz fra Holland, bevist stemplede Ronaldo på indersiden af låret.
    Her burde han ha' givet et rødt kort. Lige for at vise, at her er grænsen for hvad der er tilladt !
    Så tror jeg også, at de andre nok havde tænkt sig lidt mere om, resten af kampen.


    Men korrekt, at det er sørgeligt, med så dårlige ambassadører for fodbold, som flere af dem jo nok kan betegnes som. Figo's skalde f.eks ! Imo så er den lige så slem, som Totti's spytklat mod Poulsen sidste gang. Simpelthen for ringe af sådan et fodbold-ikon. X(