Utrolig kraftfuld vand!

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Det ka da godt være der er blevet lavet forsøg med det, men der er ingen deciderede fusionskraftværker i verden afaik...


    Der findes jo også masse forskellige teorier om hvordan vi skal benytte fusionsenergi... men ingen af dem holder stik i praksis - endnu


    De kan skam holde det kørende i længere tid adgangen, problemet ligger bare i at de bruger mere energi til det end at de får ud af det - ikke skide smart :D


    Her i danmark ligger faktisk et center som er et internationalt samarbejdet om netop at udvikle kernefusion. På nuværende tidspunkt er de nået op på ca. at producere ligeså meget strøm som de forbruger.

  • Quote

    Originally posted by Happy^


    De kan skam holde det kørende i længere tid adgangen, problemet ligger bare i at de bruger mere energi til det end at de får ud af det - ikke skide smart :D


    Her i danmark ligger faktisk et center som er et internationalt samarbejdet om netop at udvikle kernefusion. På nuværende tidspunkt er de nået op på ca. at producere ligeså meget strøm som de forbruger.


    Haha nej så ryger ideen lidt med at lave et kraftværk ud af det :))


    Men glæder mig squ til den tid hvor fusionsenergi blir standard... ingen forurening
    Det sku dog ikk undre mig over de første par år ville der være brokhoveder, der påstår man blir bestrålet med ditten og datten af at bo i nærheden af et kraftværk

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Haha nej så ryger ideen lidt med at lave et kraftværk ud af det :))


    Men glæder mig squ til den tid hvor fusionsenergi blir standard... ingen forurening
    Det sku dog ikk undre mig over de første par år ville der være brokhoveder, der påstår man blir bestrålet med ditten og datten af at bo i nærheden af et kraftværk


    Nemlig, det vil der nemlig altid være :)

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by HaZe
    jeg tror ikke det bliver godt.. pris på vand vil stige drastisk. Jeg det er jo ikke godt...


    Har du kigget på et verdenskort for nylig?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by HaZe
    jeg tror ikke det bliver godt.. pris på vand vil stige drastisk. Jeg det er jo ikke godt...


    Det smarte ved at benytte vand er jo netop at man ikke ændrer strukturformlen på stoffet... Så hvis det fordamper lander det igen som regn eller også omdanner det sig bare til almindeligt vand igen i processen...



    Benzin afbrænding ville da også være fint, hvis ikk det forandrede sig drastisk under afbrænding og at det så også havner ude i atmosfæren... Hvis nu resultatet af benzin afbrænding havnede i en tank i bilen og det ikke havde ændret sig, så ku man bruge det igen :)
    Men nu er det jo så ærgeligt at det skal ændre sig for at udgive energi... Derfor er vand en god ide at benytte, da dens formel er så simpel at den meget let kan transformeres tilbage til traditionelt vand - sådan har jeg ihvertfald fået det forklaret



    Vandet forsvinder ikke, ellers havde vi jo bare et andet forureningsproblem