V. IBM X31 med ekstraudstry

  • Vil gerne have en vurdering paa hvad denne baerbare kan saelges for. Bud accepteres ogsaa hvis der skulle vaere nogle!


    CPU Intel Pentium M 1,4GHz
    Ram 512 MB
    Harddisk 40 GB
    Drev: Ekstern IBM cd drev (kraever ikke stroem)
    Skærm 12,1` TFT (1024*768)
    Graffikkort ATi Mobility Radeon 7000 (16MB)
    Modem/Lan 56K + 10/100 Lan + Wireless
    Porte 2 stk. USB2, Compact Flash slot, Infrarød port, Firewire
    Software Windows XP Pro UK
    UK keyboard
    Modelnummer 2672-C2G
    Vægt 1,6 kg
    Garanti til 2007-10-06


    Der medfoelger original IBM mus, 2 originale ladere og IBM portreplikator 2.

  • Well det var derfor jeg oprindeligt lavede en vurderingstraad. Ville meget gerne vide hvad der var en realistisk pris at saelge den for.


    Men maa da indroemme at jeg ikke havde forestillet mig at den var skulle gaa for under 50% af nypris!

  • Quote

    Originally posted by pwiese
    Men maa da indroemme at jeg ikke havde forestillet mig at den var skulle gaa for under 50% af nypris!


    50% af hvad du har givet for den eller 50% af hvad den koster lige pt ? Ved ikke om den er faldet i pris, men den kan fås for 9000 med en 1,6 GHz. Så koster resten af de ting du har til den jo også og er vist noget ligende 1000-1300 kr ikke ?

  • 50% af nyprisen i dag, er skam realistisk :)


    ekstraudstyr udgør:


    Lader: 495 kr
    Port rep: 1495
    Cd-drev: 495
    Mus: 295


    Glemte også lige at der er en IBM "messenger" bag med til en 600 kr.


    Alt udstyr er originalt IBM, derfor prisen.


    Har stadig den originale kasse og indholdet i den!

  • Quote

    Originally posted by mrflashbag
    en mere realistisk pris ville nok være 4-5 tusinde.


    Overhovedet ikke, bærbare med 1.6/8 ghz dothan, 9700 pro og 510 mb ram ryger som regel for 6000 kr. sååå... NO WAY at man kan få en streg mere end 4k for den der.

  • Quote

    Originally posted by FlexQ


    Overhovedet ikke, bærbare med 1.6/8 ghz dothan, 9700 pro og 510 mb ram ryger som regel for 6000 kr. sååå... NO WAY at man kan få en streg mere end 4k for den der.


    OT:


    Forskellen ligger så i mærket og størrelsen på netop den model. De er dyrere end en tilsvarende f.eks. HP eller Dell med samme specifikationer.


    Pwiese:
    Du kan godt regne med mere, du skal bare finde den rigtige køber. For IBM markedet -er- dyrere. Smid den på dba.dk, der er et større publikum. Har selv solgt min IBM (og regner med at skifte den ud med en nyere af slagsen i nærmeste fremtid) og det gik der en tre uger med. Indtil man finder en køber der kender til prisforskellen. Fik en halv gang mere end f.eks. en ny zepto med samme specs kostede. Men sådan er det.


    Der skal dog være kvittering og garanti på den, og hvis den er udenlandsk (tænker på dit UK keyboard) ja så går det også ud over prisen.

  • Quote

    Originally posted by FlexQ


    Overhovedet ikke, bærbare med 1.6/8 ghz dothan, 9700 pro og 510 mb ram ryger som regel for 6000 kr. sååå... NO WAY at man kan få en streg mere end 4k for den der.


    Husk nu lige på at det er en IBm maskine.. dvs en noget bedre kvalitet end fx acer.


    Pwiese: Hvis jeg var dig ville jeg ikke lade den gå for under 7000 kr.


    IBM ER DEN BEDSTE KVALITET, og er derfor også dyrere end en tilsvarende bærbar..


  • okay lyder ikke til i har sat jer helt en i situationen med ibms x31.. kan fortælle dig, at vi for et år siden kunne sælge denne model med 1.6 ghz pentiun M for 7500 som ny... så tror nok de 7000 lige er overdrevet nok.

  • FlexQ som andre har pointeret så er det her ikke just en discount bærbar og nogle foretrækker kvalitet frem for kvantitet - derfor den højere pris.


    Prøver at sætte den i den blå avis, men det betyder bestemt ikke at folk skal holde sig fra denne tråd :)


    Mrflashbag kan du så fortælle mig hvorfor du ikke gør det længere? Pt. er den billigste pris på 9000 kr, men vil MEGET gerne have et link til en forhandler der har den til 7500.


    Mht. til garantien er der world wide garanti på og on-site i EU så det er bestemt ikke et problem, og bedre end den du får ved at købe på f.eks. laptops.dk

  • Total : 10.650.- .... Det er dog en 1,6 GHz istedet for 1,4 GHz, men 1,6´eren er vel også Banias da 1,4´eren er.


    [Blocked Image: http://img66.imageshack.us/img66/8772/screenshot2228xb.th.png]


    Selvom det ikke lige er en computer jeg kan li at bruge til seriøst arbejde, så syntes jeg det er en nice lille og fin computer som jeg nyder at bruge på arbejdet.... i kortere tid af gangen. Ville dog få pip hvis jeg skulle bruge den i længere tid af gangen fordi den er så lille.

  • Mrflashbangs bud er helt klart i det omraade jeg havde forestillet mig og hvis der ikke er andre der melder sig maa jeg tage en snak til med ham!


    GrillRotten: Ja det er naesten magen til den. Dog med den lille undtagelse at du har valgt et drev til en Ultrabase og ikke et eksternt drev. Et Ultrabase drev er et "normalt" optisk drev til baerbare der monteres i en dockingstation man kan koble paa baerbaren. Den docking station foroerger dog baerbarens vaegt og stoerrelse drastisk, men giver ogsaa mulighed for at saette ekstra batteri i.