Et par billeder fra mig

• Hej.

Så fik jeg da lige taget et par billeder igår :) Jeg har fundet et par stykker som jeg gerne vil have jeres mening om. Jeg har villet fokusere på objektet ;)

Jeg har valgt at uploade dem i 800*600, men de er rigtig taget i 2272*1704.
    Kamera: Canon Powershot A520.

1.
    [Blocked Image: http://img365.imageshack.us/img365/7082/img01690yh.jpg]

2.
    [Blocked Image: http://img318.imageshack.us/img318/774/img01704su.jpg]

3.
    [Blocked Image: http://img365.imageshack.us/img365/2330/img01717dw.jpg]

4.
    [Blocked Image: http://img365.imageshack.us/img365/4281/img01784qc.jpg]

5.
    [Blocked Image: http://img365.imageshack.us/img365/6853/img01795ov.jpg]

Jeg håber på, at få noget konstruktiv kritik :)

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by KarGa
    Ka godt lide 2eren :) God ligevægt i billedet og flotte farver

4eren og 5eren mangler et eller andet... Blomsten fylder for meget i forhold til selve billedet

Tak :) Jeg er også helt vild med 2'eren, mens kæresten bedst kan lide 1'eren.

Men ja, jeg kan godt se, at blomsten er blevet for stor og at der ligesom mangler et eller andet.

I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

• Bare rolig, der kommer mere kritik fra mig af :P jeg sidder bare lige og ser Trainspotting :)

En anden ting ved billed 5 er den bil i baggrunden... den er lidt forstyrrende... (Og krybet inden i blomsten)

Tror 4eren og 5eren ka rettes lidt op på i ps - hvis du har styr på det?
    1eren er skam også flot, der er bare for stor fokus forskel på motivet og det bagved...

Bare rolig, der kommer mere kritik fra mig af :P jeg sidder bare lige og ser Trainspotting :)

En anden ting ved billed 5 er den bil i baggrunden... den er lidt forstyrrende... (Og krybet inden i blomsten)

Tror 4eren og 5eren ka rettes lidt op på i ps - hvis du har styr på det?
    1eren er skam også flot, der er bare for stor fokus forskel på motivet og det bagved...

Det er da bare godt :D

Men ja, jeg har tænkt om jeg skal lege lege med det kryb i Photoshop. Men kan også godt se at bilen forstyrrer en del i billedet.

Men vil da ud og øve mig i, at tage gode blomster billeder når jeg får tid :D

MacBook Pro 13,3" Retina

• Billederne ligner noget der lider en del under komprimering. Billede kvaliteten fra 520 er højre end det der så meget ved jeg da :)

Hvis du har komprimeret dem ned til at de 79kb som er krav ved tweak. Så åben lige orginal filen igen og gem forfra i en lidt bedre størrelse.

De første billeder går jeg ud fra er taget af mariehønen og at det er den du gerne vil vise. Så kommer det store spørgsmål hvis vi deler billedet op i % hvor mange % af billedet fylder det vigtigste så ?? Hvis det er den du vil vise så skal du meget tættere på eller have den i nogle omgivelser hvor den skiller sig meget mere ud. F.eks. på et stort grønt blad så alt andet end den er grønt.

Blomsterne... de kamera er lille og har en skærm du kan kigge på og alligevel kommer du ikke ned i højde med dem tsk tsk :) Jeg skal ned på maven og ligge for at få dem i rigtige vinkel du skal bare på knæ :)

Kom ned i deres højde så vil det motiv allerede være bedre... med hensyn til det lille dyr på blomsten... derfor man har ps :))

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

• Kan rigtig godt lide det første billed pga. der er du tætter på mariehønen...

dog det der hus i højre side.. kan man ikke fjerne det ;) ? det vil gøre billedet mere "natur" agtig.. imo

Bundkort » MSI P965 Neo-F
    Harddisk » 74Gb 8Mb cache 10000 Rpm Rapto
    Kabinet » Xaser |||
    CPU » Intel Core 2 duo E6600
    RAM » 2 x 512Mb DDR2 Corsair XMS2 Xtreme
    Grafikkort » Gainward GeForce 7800GTX 256 DDR3
    Monitor » 19 tommer ViewSonic E92f+ CRT
    Mouse / pad » Intelli mouse 3.0 / QcK+ Heavy

Originally posted by cass
    Kan rigtig godt lide det første billed pga. der er du tætter på mariehønen...

dog det der hus i højre side.. kan man ikke fjerne det ;) ? det vil gøre billedet mere "natur" agtig.. imo

Man kan vel godt fjerne det, men det er jeg slet ikke god nok til at kunne :D

Skraap: Jeg synes selv mariehønen er god :D

MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Don_Jabbe

Man kan vel godt fjerne det, men det er jeg slet ikke god nok til at kunne :D

Skraap: Jeg synes selv mariehønen er god :D

marie hønen er fin.. det er jo det der gør billedet livligt.. imo..

men huset kan fjernes i photoshop eller lignende programmer.

Kabinet » Xaser |||

Originally posted by cass

marie hønen er fin.. det er jo det der gør billedet livligt.. imo..

men huset kan fjernes i photoshop eller lignende programmer.

Ja, jeg ved godt jeg kan fjerne huset i Photoshop, men jeg har deværre ikke skillsne i PS til det :(

MacBook Pro 13,3" Retina

Originally posted by Don_Jabbe

Ja, jeg ved godt jeg kan fjerne huset i Photoshop, men jeg har deværre ikke skillsne i PS til det :(

http://www.good-tutorials.com/

det er et godt sted at starte :)

Kabinet » Xaser |||

Huset i baggrunden gør da ikk noget... Det er jo netop en del af baggrunden, der pakker billedet ind

Det er kun faktuelle billeder, der ikk kræver baggrund, forgrund og motiv ;)
    Ligesom det her f.eks. :))

Hehe okay :)

Men jeg må vist også se at blive lidt bedre i Photoshop.

MacBook Pro 13,3" Retina

• Sys det er en skam du ikk fokusere mere på enten blomst eller mariehøne på de første billeder, du sidder lidt og tænker på hvor fokus ligger